1. Cât valorează recomandarea unui client?
  2. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  3. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  4. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  5. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  6. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  7. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  8. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  9. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  10. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  11. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  12. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  13. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  14. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  15. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  16. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  17. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  18. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  19. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  20. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  21. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  22. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  23. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  24. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  25. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  26. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  27. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  28. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  29. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  30. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  31. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  32. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  33. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  34. Cum crești vânzările cu un CRM?
  35. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  36. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea

În România, cele mai de succes startup-uri sunt cele din domeniul tech. Explicația constă pe de o parte în atractivitatea intrinsecă a domeniului, dar şi în disciplina de business pe care astfel de companii și-o însușesc în campaniile de “accelerare”. Alături de investiții, multe astfel de startup-uri au acces la cunoştinţe şi reguli de business care să le permită o dezvoltare foarte rapidă.  Iată şase astfel de elemente, pe care îţi recomandăm să te concentrezi dacă vrei să-ţi accelerezi creşterea companiei.

1. Procese de business şi fluxuri de lucru

După 50 de ani de comunism, România nu a avut o şcoală de business, iar mulţi antreprenori au învăţat din mers cum să conducă o companie. Situaţia nu diferă substanţial nici în prezent mai ales că, de multe ori, teoria învăţată la şcoală diferă de realitatea din piaţă. Totuşi, dezvoltarea unui business implică trecerea de la intuiţie şi de la “aşa facem noi lucrurile” către un mod organizat de lucru, bazat pe analiză şi optimizare permanentă. Aceasta implică gândirea, trasarea şi executarea unor procese de business şi fluxuri de lucru care să asigure bunul mers la companiei, dincolo de prezenţa şi implicarea antreprenorului. Existenţa unor asemenea procese de business semnalează că activitatea nu se derulează conjunctural şi reactiv (decizii în funcţie de ce fac alţii) ci organizat şi asumat (decizii în funcţie de propriile obiective).

2. Orizont şi viziune

Nu poţi progresa dacă nu ai obiective, trebuie să ştii cum stai şi mai ales unde vrei să ajungi. Pentru ca această călătorie să aibă succes şi să ajungi unde ţi-ai propus, ai nevoie de control, informaţii şi un plan bine stabilit.  Ai nevoie de informaţii despre: clienţi, vânzări, marje de profit, centre de cost şi profit, încărcarea echipei, unde câştigi şi unde pierzi business. Cu aceste informații îţi poţi crea strategia de dezvoltare. Ce înseamnă o creştere de 15% a cifrei de afaceri? Cum se traduce acest procent în număr de tranzacţii finalizate? Ce opţiune este mai tentantă: să creşti cota de piaţă şi baza de clienţi sau să creşti valoare media a tranzacţiilor pe clienţii actuali? Informaţia înseamnă putere şi îţi va aduce orizontul şi viziunea de care ai nevoie să ştii încotro mergi.

Doar 50%  dintre companiile româneşti sunt mai vechi de 2009, ceea ce arată că mulţi antreprenori renunţă pe drum. Tu ştii ce se va întâmpla cu afacerea ta peste 10 ani? Ai un astfel de orizont? Construieşti pe termen lung şi susții o viziune sau doar stingi focul şi supraviețuiești de la un an la altul, sperând ca mâine va fi mai bine?

3. Productivitate

Epoca pietrei s-a terminat nu pentru că oamenii au rămas fără pietre ci pentru că aveau nevoie de ceva mai bun. Oare afacerea ta nu are nevoie de ceva mai bun? Timpul înseamnă bani, iar echipa de vânzări are nevoie de unelte inteligente ca să câştige timp şi să fie eficientă. Dacă înregistrezi datele clienţilor în agendă, apoi le transcrii în excel, pentru ca la final să le copiezi în alt fişier pentru a face o analiză sau a completa un raport, se numeşte că procesezi informaţia manual şi nu doar că pierzi timp dar inevitabil apar şi multe erori. Lipsa de productivitate este evidentă. Chiar dacă toţi au maşini şi telefoane smart câţi lucrează smart la tine în companie? Câte vânzări ai pierdut până acum din lipsă de productivitate? Dacă nu ai un răspuns, ar fi cazul să îl cauţi, iar dacă ai un răspuns şi eşti conştient că pierzi vânzări, atunci trebuie să schimbi ceva.

4. Aptitudini şi educaţie

Investiţia în pregătirea oamenilor asigură competenţele necesare pentru ca aceștia să fie convingători în faţa clienţilor, dar ajută şi la creşterea moralului şi a ataşamentului faţă de companie. Prin social media circulă următorul dialog:

-“Ce facem dacă investim în pregătirea oamenilor şi aceștia aleg să plece din companie?

– Este un scenariu posibil, însă ce ne facem dacă nu investim în pregătirea oamenilor şi aceştia aleg să rămână?”

Un curs de vânzări, un training intensiv pentru aplicațiile de business utilizate pot face diferența, atât în faţa clienților cât mai ales în construirea propriei imagini de sine. În vânzări, mentalitatea este un factor esențial pentru succes. Această mentalitate se educă şi se formează în funcție de cultura companiei. Dacă există o mentalitate de creștere, atunci angajații şi-o vor însuși, iar in echipă vor rămâne cei care să susţină viziunea şi obiectivele firmei.

5. Servicii excelente de suport

Indiferent de ceea ce vinzi, clienţii tăi îşi doresc o experienţă plăcută în interacţiunea cu firma ta. Dincolo de obiectul vânzării (preț, calitate, funcţionalităţi etc.) vor promptitudine în răspunsuri, indiferent dacă este vorba despre trimiterea unei cotaţii sau preluarea unei cereri de suport. Oricine poate accepta o eroare sau o defecţiune, însă o altitudine nepăsătoare, puţin probabil, iar în epoca social media “feedback-ul negativ” călătoreşte incredibil de repede şi departe.

6. Tehnologia

Am lăsat la final tehnologia pentru că în fapt aceasta se regăsește în fiecare dintre elementele amintite anterior. Practic devine dificil spre imposibil să poţi ajunge la un nivel superior fără ajutorul tehnologiei. Utilizarea MiniCRM, spre exemplu, se intersectează cu toate aceste elemente, pentru simplul fapt că pe fiecare palier se regăseşte clientul. O companie care pune clientul în centrul atenției, nu poate dezvolta  procese de business, nu poate gândi dezvoltarea activităţii şi nici pregătirea oamenilor fără a le oferi acestora un sistem CRM coerent şi eficient.

MiniCRM corelat cu o soluţie de mobilitate şi o aplicaţie financiar contabilă poate fi liantul acestor elemente şi totodată sursa unică de adevăr dorită de fiecare manager. Când ai toate informaţiile centralizate şi accesibile prin câteva click-uri, nu-ţi mai rămâne decât să aduci în jocul de business, energie şi creativitate. Pe care le ai cu siguranţă, pentru că altfel nu ai fi ales provocarea de a fi antreprenor.

Află cum să-ţi accelerezi afacerea cu MiniCRM, înscrie-te la un Demo Gratuit, sau contactează un consultant. De ce nu chiar acum? +40 371 783 728

 

 

 

Tags: , , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM