1. Cât valorează recomandarea unui client?
  2. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  3. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  4. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  5. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  6. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  7. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  8. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  9. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  10. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  11. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  12. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  13. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  14. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  15. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  16. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  17. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  18. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  19. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  20. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  21. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  22. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  23. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  24. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  25. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  26. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  27. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  28. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  29. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  30. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  31. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  32. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  33. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  34. Cum crești vânzările cu un CRM?
  35. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  36. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?

Majoritatea companiilor consideră că principala cale de creştere a vânzărilor este creşterea volumului brut de lead-uri. Alimentezi cu mai multă materie primă maşinăria de vânzări şi aceasta va produce mai mult. Logica nu este întotdeauna corectă, pentru că atât în B2B cât şi în B2C potenţialii clienţi sunt o resursă limitată. Prin urmare, decât să te concentrezi pe volum, concentrează-te pe calitatea interacțiunilor cu clienţii şi pe coerenţa vânzărilor.

O constantă în companiile mici şi mijlocii pe care le-am cunoscut în ultimi ani este lipsa unui proces documentat de vânzare, evident dincolo de lipsa unui sistem CRM. Vom vedea ulterior cum cele două aspecte sunt strâns legate. În majoritatea cazurilor, vânzările se întâmplă de la sine, fără să existe un proces conştient şi documentat al modului de interacţiune cu clienţii. Dar ce înseamnă până la urmă proces documentat de vânzări?

Pe scurt, înseamnă analiza şi definirea fiecărui pas din relaţia cu clienţii, respectarea acestora de către reprezentaţii de vânzări, dar şi capacitatea de a planifica, monitorizarea şi înregistra fiecare actiune.

Înseamnă că întreaga echipă înţelege în acelaşi mod şi respectă acelaşi reguli de la calificarea iniţială a unui lead, trecând prin follow-up, ofertare şi contractare. Un astfel de proces poate fi planificat şi replicat oricând, elimină aleatoriul din vânzări şi aduce claritatea şi coerenţa despre care aminteam în  titlu.

În  lipsa unui sistem CRM, vânzările sunt gestionate conjunctural.  Nu există o listă cu priorități, lead-urile sunt contactate când agenţii au timp liber, toţi urmăresc peştele cel mare şi ofertarea este bazată pe inspiraţia de moment. Mai mult, revenirea cu un apel are loc atunci când insistă şefii, iar după 2-3 apeluri, mai toată lumea renunţă. Dacă sună familiar, sigur te intrebi “Cât de multe vânzări pierd astfel?” sau “Cum îmi afectează profitabilitatea?”.

Un client îmi povestea într-o discuţie că înainte să utilizeze MiniCRM finaliza 1 vânzare la fiecare 15 leaduri. Motivele: nu contacta prospecţii suficient de rapid, nu centraliza informaţiile despre aceştia, nu avea reguli legate de ofertare şi nu făcea un follow-up conştient ci doar când îşi aducea aminte. Situaţia s-a schimbat însă după ce a început să utilizeze MiniCRM, iar acum reuşeşte să finalizeze 25 de vanzări la 50 de prospecţi. Explicaţia: a definit în sistem toate etapele procesului de vânzare, le-a respectat, a făcut follow-up constant şi a urmărit atent întreaga activitate ca să poată interveni la timp.

Clientul este Carttitude, iar detaliile discuţiei cu Claudiu Jijie, fondatorul companiei, le găsiţi aici.

Care este însă legatura dintre Claritate şi coerenţă în vânzări şi utilizarea unui CRM?

Aş vrea să vă nuanţez doar două aspecte obişnuite ale relațiilor cu clienţii care sunt gestionate complet diferit cu şi fără un sistem CRM şi care au un impact major asupra vânzărilor.

Gestiune informaţii clienţi:

Fără CRM

  • Pe agenda fiecărui angajat
  • În diverse fişiere excel
  • Versiuni multiple, înregistrări redundante
  • Accesibile doar de la birou

 Cu MiniCRM

  • O bază unică de date
  • O singură versiune pentru întreaga echipă
  • Accesibile tuturor, de pe desktop, tableta sau telefon
  • Editabile simultan

Follow-up:

 Fără CRM

  • Când şi dacă îţi aduci aminte
  • De cele mai multe ori, prea târziu
  • Fără o imagine de ansamblu asupra clientului

 Cu MiniCRM

  • La momentul potrivit (ore, zile, scor lead etc.)
  • În funcţie de remindere, task-uri alocate.
  • Niciodată la voia întâmplării

Te gândeşti probabil că dacă ai rezistat până acum fără un sistem CRM, o vei putea face şi pe viitor.  Din păcate, modul de gândire al consumatorilor s-a schimbat atât de mult în ultimii 3-4 ani, concurenţa devine tot mai intensă, încât companiile care nu au un sistem coerent de vânzări au şanse tot mai mici să-şi ţină clienţii aproape. De ce să cheltui cu atragerea de noi leaduri, dacă nu le gestionezi coerent pe cele existente?

MiniCRM te ajută să trasezi şi să respecți un proces eficient de vânzare, să urmăreşti atent interacţiunea cu fiecare client şi să acţionezi la timp pentru a închide tranzacţia. Înscrie-te la un DEMO gratuit chiar acum, ca să ai claritate şi coerenţă în vânzări.

Tags: , , , , , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM