1. Cât valorează recomandarea unui client?
  2. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  3. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  4. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  5. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  6. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  7. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  8. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  9. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  10. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  11. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  12. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  13. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  14. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  15. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  16. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  17. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  18. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  19. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  20. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  21. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  22. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  23. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  24. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  25. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  26. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  27. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  28. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  29. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  30. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  31. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  32. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  33. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  34. Cum crești vânzările cu un CRM?
  35. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  36. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul

Conform DEX-ului, a colabora înseamnă “a participa activ la munca unei echipe, printr-o contribuție efectivă“. Definiţia, reflectă foarte exact ceea ce se întâmplă în vânzări, succesul nu este al unei singure persoane ci al unui colectiv, iar pentru aceasta, colaborarea cu ajutorul unui CRM este esenţială.

Deşi mulţi oameni buni de vânzări se consideră nişte “lupi singuratici“, realitatea este că nu pot acţiona fără sprijinul colegilor de la marketing (cineva trebui e să genereze lead-urile), de la presales (cineva trebuie să pregătească documentaţii şi oferte), de la juridic (cineva trebuie să pregătească şi să verifice contractele) sau de la suport tehnic (cineva trebui să se asigure că serviciile/produsele funcţionează oricând).

Dincolo de colaborarea pe orizontală, succesul unei companii implică şi o bună colaborare pe verticală, pentru că şi managerii sunt parte activă a echipei şi nu doar responsabili pentru controlul activității. Până la urmă, clienţii aparţin întregii companii şi este normal că informaţiile despre aceştia să se regăsească în toate departamentele.

Iată cum CRM-ul susţine colaborarea angajaţilor unei companii:

 

Partajare de agendă, alocare şi preluare de responsabilităţi.

CRM-ul oferă transparenţă asupra agendei şi permite responsabililor să delege sarcini către membrii echipei şi să aibă o imagine reală asupra gradului de încărcare al fiecăruia. La intrarea unui angajat în concediu, de odihnă său medical, clienții acestuia nu trebuie ignoraţi şi nici acţiunile de follow-up nu trebui întrerupte.

MiniCRM, spre exemplu, permite stabilirea de drepturi asupra vizualizării înregistrărilor din agendă, în funcţie de specificul şi cerinţele fiecărei companii. Acest funcţionalităţi sunt disponibile atât prin clientul web cât şi prin aplicaţii mobila. Prim urmare, cu MiniCRM, mobilitatea nu afectează colaborarea.

Acces la o bază de date unică şi o perspectivă unitară asupra clienților.

Cu MiniCRM nu veţi avea două versiuni alte aceluiaşi adevăr…fiecare livrată şi susţinută cu ajutorul unei copii locale a unui fişier Excel, denumit pretenţios “Baza generală de date clienţi 2018 AD”…sau oricare alte iniţiale aveţi prin companie. Multe neînţelegeri se vor risipi astfel, iar relaţiile de prietenie şi starea pozitiva de spirit vor avea efecte benefice asupra rezultatelor echipei.

Eliminarea fricţiunilor.

Este deja de notorietate că CRM-ul te ajută să ai vizibilitate şi să nu uiţi. MiniCRM face aceasta prin documentarea întregii activităţi şi prin remindere, notificări automate, follow-up automat etc. Prin urmare întrebări de genul “Cine l-a sunat pe domnul X, pentru că este clientul meu” sau “De ce nu l-a sunat nimeni pe Domnul X” nu vor mai fi puse. În CRM, portofoliile de clienţi sunt transparente, iar interacţiunile înregistrate în funcţie de client şi utilizator. Mai mult, responsabilii pot interveni în timp util pentru ca oportunităţile să nu se piardă.

Schimb de informaţii şi partajare de documente.

Transformarea CRM-ului într-o librărie de documente şi bune practici este utilă întregii echipe. Toţi angajaţii vor utiliza ultimele versiuni de contracte, oferte, liste de preţuri, specificaţii tehnice etc, iar relaţiile cu clienţii vor avea un plus de coerentă. Situaţiile in care clienţii primesc documente vechi şi oferte ne actualizate vor deveni istorie.

 

CRM-ul ajută la crearea unui culturi a colaborării, care din păcate lipsește în multe firme românești. Lipsește, însă poate fi construită uşor cu ajutorul tehnologiei potrivite, iar CRM-ul poate fi cea mai accesibilă şi cea mai ieftină platforma de colaborare. O companie în care întreaga echipă colaborează şi comunică, angajaţii vorbesc şi ascultă deopotrivă, îşi coordonează acţiunile şi îşi sincronizează capabilitățile individuale…. nu poate fi decât o companie de succes.

Dacă vrei să mergi pe acest drum, contactează echipa MiniCRM şi află cum poţi trece la un nivel colaborativ cu o soluţie cloud, la un preţ lunar foarte accesibil.

Tags: , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM