Îți dorești o creștere a vânzărilor? Construieşte baza activităţii tale pe sistemul MiniCRM.
Orice companie are un proces concret prin care îşi derulează vânzările, alcătuit dintr-o serie de etape mai mult sau mai puţin conştientizate. Înlănţuirea acestor paşi rezultă în atingerea obiectivelor propuse doar prin respectarea unor norme logice de procedură care determină rata succesului acestei activităţi.
În România, numeroase companii de tip IMM nu îşi pun problema utilizării unor astfel de proceduri, agenţii de vânzări neavând un sprijin menit să îi ajute şi să le organizeze munca. Astfel, mulţi dintre aceştia acţionează în baza experienţei şi a intuiţiei proprii, lăsând loc ineficienţei și lipsei de control asupra managementului clienţilor.
Cea mai pertinentă soluţie pentru trasarea şi respectarea unui proces de vânzare este utilizarea unui CRM. Un program CRM ajută compania să definească etapele de comunicare şi vânzare, conform specificului activităţii sau după un model deja validat de piață. Deasemenea, de la prima interacţiune cu un prospect până la finalizarea unei tranzacţii, aplicaţia CRM permite stocarea informaţiilor relevante pentru a menţine continuitatea în interacţiunea cu toţi clienţii şi a evita omiterea din greşeală a unuia dintre ei. Utilizarea facilă oferă totodată şi oportunitatea de a păstra un permanent schimb de informaţii între membrii companiei, indiferent de departamentul din care fac parte: vânzări, marketing, suport sau management.
Un proces de vânzare bine structurat ar trebui să aibă următoarele etape:
1) Alocare prospecţi responsabilului echipei
2) Calificare prospecţi (interesaţi / neinteresaţi)
3) Procesare prospecţi interesaţi
4) Vânzare propriu-zisă
Pentru ridicarea nivelului de eficienţă, o companie poate interveni în oricare dintre etape, de la alocarea mai multor prospecţi responsabilului de vânzări, până la accelerarea acţiunilor de calificare şi procesare. Obiectivele pot să fie diferite în funcţie de specificul activităţii sau strategia companiei.
Alături de definirea şi respectarea unui proces de vânzări, automatizarea reprezintă un element important în atingerea unui nivel ridicat de eficiență. În lipsa unui sistem CRM, membrii echipei de vânzări se bazează doar pe informaţiile trecute în agenda fizică, fişierele Excel sau telefon, toate acestea fiind uşor de pierdut sau scăpat din vedere. Acest tip de muncă nestructurat de către un program specializat implică multiple intervenţii manuale asupra datelor, înregistrarea şi plimbarea acestora prin diverse fișiere, expedierea către colegi sau superiori, utilizarea haotică de resurse consumabile etc.
În concluzie apariţia unor duplicate, greşeli la transcriere, omisiuni sau timpi morți sunt probleme care apar des şi care duc spre o conduită birocratică, nu spre interacţiune cu clienţii.
CRM, prin soluţia de automatizare, permite crearea, alocarea şi urmărirea facilă a tuturor sarcinilor, atenţionarea permanentă a vânzătorului asupra interacţiunilor necesare, precum şi obţinerea, fără efort, a rapoartelor de activitate. Deasemenea, sistemul trimite notificări automate clienţilor în cele mai diverse scenarii, de la solicitarea unui feedback la notificarea cu privire la întârzierea unei plăţi.
„Nu poţi controla, ceea ce nu poţi măsura” este un adevăr pe care agenţii de vânzări îl cunosc foarte bine. Aşadar, nu vei reuşi să deţii controlul asupra activităţii companiei cât timp se desfăşoară fără etape predefinite deoarece vei omite gradul de încărcare al angajaţilor, numărul de clienţi procesați în fiecare etapă, timpul şi efortul alocat unei tranzacţii etc.
Nu poţi avea o privire de ansamblu dacă informaţiile relevante se află în multiple fişiere pe calculatoarele firmei sau pe hârtie, iar acest fapt atrage după sine imposibilitatea de a aduce îmbunătăţiri procesului de lucru.
MiniCRM reprezintă astfel soluţia de management a timpului și energiei, oferind posibilitatea echipei de a lucra eficient, uşor şi de a-şi atinge scopul propus.
Contactează acum un consultant şi te vom ajuta să treci rapid la un proces inteligent de vânzare.