1. Nu lăsa pe ianuarie, ce poți face în decembrie
  2. Customer Experience, sau cum să-ţi aduci singur noroc în afaceri
  3. Dacă marketing nu ai, nimic nu ai!
  4. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  5. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  6. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  7. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  8. Cât valorează recomandarea unui client?
  9. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  10. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  11. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  12. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  13. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  14. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  15. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  16. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  17. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  18. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  19. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  20. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  21. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  22. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  23. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  24. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  25. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  26. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  27. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  28. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  29. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  30. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  31. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  32. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  33. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  34. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  35. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  36. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  37. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  38. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  39. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  40. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  41. Cum crești vânzările cu un CRM?
  42. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  43. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?

Dacă te doare ceva, mergi la medic şi eventual iei un medicament. Ce faci însă dacă businessul tău suferă? Ce remedii crezi că îl vor pune pe picioare? O afacere poate fi afectată grav de schimbări apărute în piaţă, concurență,  lipsa unor procese mature, indiferența angajaţilor, nepriceperea managerilor etc. Din fericire, situaţia poate fi oricând îndreptată în urma unor decizii inspirate, de la investiţii în creşterea nivelului profesional al echipei, până la utilizarea unor sisteme informatice moderne.

Majoritatea managerilor sunt prinşi în activităţi operaţionale, şedinţe cu angajaţii şi negocieri cu partenerii sau de multe ori nu reuşesc să-şi formeze o imagine obiectivă asupra companiei pe care o conduc. Găseşti mai jos câteva semne relevante, din care să îți dai seama că afacerea ta suferă şi că are nevoie de un CRM ca să se dezvolte sănătos:

Pierzi lead-uri şi nu reuşeşti să creşti pe cât ţi-ai dori. Ai un portofoliu atrăgător de produse și servicii, clienţii reacţionează pozitiv la campaniile de marketing, sună şi cer oferte, însă un procent mic dintre acestea se transformă în contracte. Nu ai capacitatea să califici corect lead-urile, să le prioritizezi și nici să urmărești exact dacă și când au fost contactaţi prospecții sau dacă au primit oferta potrivită. Raportul efort depus versus vânzări câştigate este dezechilibrat și ți se pare nepotrivit să investești în atragerea de noi lead-uri, atâta vreme cât nu le poti gestiona corect pe cele existente.

Ai o echipă distribuită, cu activitate de teren şi nu ştii întotdeauna ce activitate au sau cum o gestionează. Locul oamenilor de vânzări este pe teren, alături de clienţi. Vizitele la birou şi şedinţele reprezintă timpi morţi şi sunt neproductive. Totuşi ai nevoie de informaţii despre activitatea lor, gradul de încărcare, volumul de interacţiuni cu clienţii, prognoze de închidere a unor contracte, probabilitatea de atingere a targetului etc. De obicei afli aceste informaţii din discuţii directe şi este prea târziu că să mai poţi interveni.

Nu reuşeşti să păstrezi centralizat informaţiile despre clienţi, vânzătorii se bazează pe propriile agende sau ai probleme în asigurarea continuităţii relaţiei cu un client la plecarea uni angajat.

Agenţii de vânzări notează informaţiile despre clienţi în propriile agende şi ulterior le introduc în fişiere Excel, accesibile de pe un server aflat la birou. Unii uită să înregistreze datele sau le introduc incomplet, iar alţii le înregistrează redundant. Înregistrările duale sunt o problemă de care nu reuşeşti să scapi. Oricum, nu ştii mai niciodată dacă ai cea mai recente versiune a fişierului Excel şi nici cine a făcut ultimele modificări.  De asemenea, angajaţii noi au  dificultăţi în asigurarea continuităţii relaţii cu cu clienţi pentru că nu are toate datele istorice la dispoziţie: persoane de contact, achiziţii anterioare, discounturi, condiţii şi termen de plată. Prin urmare, timpul necesar ca acesta să devină productivi este mai lung decât ţi-ai dori.

Ţi-ai propus obiective clare de creştere a numărului de clienţi şi a vânzărilor dar nu ştii de unde să începi. Rapoartele contabile arată că ai nevoie să creşti profitabilitatea cu nişte procente,  deoarece costurile au crescut constant. Îţi dai seama că trebuie să creşti numărul de clienţi şi contacte însă de unde să începi? Clienţii care cumpără cel mai mult sunt şi cei mai profitabili? Cât ar trebui să investeşti în câmpii de marketing ca să ajungi la un volum suficient de mare de lead-uri şi implicit vânzări finalizate? Să te concentrezi pe business nou sau pe clienţii existenţi?

Nu ştii ce cred clienţii despre produsele sau serviciile tale, iar fidelizarea acestora este esenţială pentru succesul afacerii tale. Angajaţii pleacă dacă sunt nemulţumiţi de management, iar clienţii dacă sunt nemulţumiţi de calitatea serviciilor. Nu ai însă acces la informaţii despre ce cred consumatorii despre activitatea companiei tale, pe social media nu sunt comentarii şi nici pe email nu vin mesaje cu plângeri. Mai discuţi cu unii beneficiari însă nu suficient de mult încât să tragi o concluzie. O serie de chestioanre şu sondaje de opinie ar ajuta, ai încercat Survey Monkey la recomandarea unui cunoscut dar ţi s-a părut complicat şi ai renunţat.

Produsele şi serviciile tale au un ciclu lung de vânzare şi îţi este greu să gestionezi interacţiunile cu clienţii. Produsele tale nu se cumpără emoţional ci implică o analiză atentă şi timp de gândire. Ai nevoie de mutle interacţiuni cu un client până acesta să ia o decizie şi de obicei cere multe informaţii că să înţeleagă. Pierzi mulţi clienţi în acest demers, iar pe unii echipa de vânzări uită să îi sune, altora nu li se trimit ofertele în timp util sau nu li se explică suficient de bine beneficiile produselor sau serviciilor tale. Simţi că ai avea nevoie de un sistem organizat care să te ajute să fii aproape de aceşti clienţi şi să oferi informaţiile potrivite la timp.

Nu ai vizibilitate asupra clienţilor şi vânzărilor, iar obţinerea rapoartelor de activitate este complicată şi durează. Angajaţii tăi completează manual rapoarte periodice de activitate, atunci când au timp și mai ales dacă le atragi atenţia. Oricum pentru întreaga echipa completarea rapoartelor lunare de activitate este o corvoadă, însă altfel nu ai date şi nu ai o imagine asupra situaţiei. Nu este tocmai conformă cu realitatea dar nu ai alternativă şi nici nu poţi să ţii oamenii în şedinţe în loc să-şi facă treaba. Ţi-ar plăcea să ai un sistem centralizat cu date în timp real şi doar din câteva click-uri să obţii rapoarte cu vânzările pe clienţi, tipuri de produse, oportunităţile deschise, valori estimate ale contractelor, numărul  de interacţiuni cu clienţii al fiecărui membru ale echipei etc.

Dacă afacerea ta are astfel de simptome, înseamnă că ai nevoie de un CRM, iar dacă citeşti acest articol înseamnă că ai ajuns unde trebuie. La MiniCRM avem remediile  necesare să-ţi pui afacerea pe picioare. Începe AICI cu un cont Gratuit pentru 14 zile!

Tags: , , , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM