1. Cât valorează recomandarea unui client?
  2. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  3. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  4. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  5. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  6. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  7. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  8. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  9. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  10. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  11. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  12. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  13. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  14. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  15. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  16. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  17. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  18. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  19. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  20. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  21. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  22. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  23. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  24. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  25. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  26. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  27. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  28. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  29. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  30. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  31. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  32. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  33. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  34. Cum crești vânzările cu un CRM?
  35. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  36. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Cum păstrezi clienţii pe termen lung?

Păstrarea clienților pe termen lung este o provocare pentru orice companie indiferent de domeniu.

Subiectul merită întreaga atenţie deoarece, costa de până la 7 ori mai mult să vinzi unui client nou decât unuia deja existent. Prin urmare, dezvoltarea unei relaţii de durată cu clienţii este o investiție care se va amortiza rapid.

Indiferent dacă activezi în B2B sau B2B, fidelizarea clienţilor, acesta este termenul oficial, este un demers important şi va asigura succesul pe termen lung.  Rata de fidelizare (procentul de clienţi care cumpără repetitiv) depinde de mai mulţi factori însă printre cele care contează cel mai mult se afla calitatea serviciilor, strategia de relații cu clienții şi referinţele. Toate acestea pot fi gestionate și controlate eficiet cu ajutorul tehnolgoiei.

Utilizarea unui sistem CRM oferă o perspectivă corectă şi generală asupra clienţilor şi relaţiilor cu aceştia, monitorizând orice formă de interacţiune, de la primele contacte de marketing şi încheierea unui contract, până la solicitări de servicii complementare şi intervenţii în garanţie-postgaranţie.  Acesta te ajuta să știi cât mai bine ce vor clienţii şi cum produsele sau serviciile tale  satisfac aceste dorinţe.

Iată câteva măsuri concrete pentru fidelizarea clienţilor pe care le puteţi adopta cu MiniCRM:

  • Faceţi cât mai uşor procesul de a deveni client, răspundeţi raid şi documentat la solicitări. Societatea digitală a ridicat nivelul de aşteptare al tuturor consumatorilor, iar generaţiile X şi Y au tot mai puţină răbdare. Dincolo de specificațiile produselor, clienţii vor servicii de calitate. Cu MiniCRM vei putea oferi răspuns rapid la solicitări, şi informaţii amănunte atunci când au nevoie, acces la mostre, sesiuni de drive-test, oferte fulger etc.  Răspundeţi la solicitare, după câteva zile şi aveţi toate şansele ca prospecţii dvs să ajungă la concurenţă.
  • Personalizaţi abordarea prin campanii de marketing targetate. Segmentarea este esenţială pentru că mesajul potrivit să ajungă la persona potrivită. MiniCRM te ajută să grupezi clienţii în funcţie de diverse elemente, de la structura organizaţiei şi istoricul achiziţiilor la canalul preferat de interacţiune şi gradul de interes pentru produsele/serviciile tale. Cu MiniCRm puteţi comunica atât pentru lead-uri cât şi pentru clienţii existenţi, care au însă nevoie de alte informaţii şi altă strategie de abordare.
  • Rămâneţi aproape şi fiţi atenţi la detaliile personale. MiniCRM păstrează toate datele despre clienţi, inclusiv zile de naştere sau data primei achiziții. Astfel puteţi trimite mesaje de felicitare/mulţumire sau diverse oferte promoţionale. Cu toţii apreciem un discount sau un serviciu gratuit cu ocazia aniversării, de care ne vom aminti pe termen lung. Crearea unei experienţe personalizate poate fi cea mai bună cale pentru dezvoltarea unei relaţii de durată.
  • Arătaţi-vă interesul pentru dezvoltarea unei relaţii pe termen lung. Majoritatea clienţilor au opinii despre produsele şi serviciile tale şi sunt dispuşi să le ofere. Contează să le ceri şi să le poţi colecta facil. Nimic mai simplu cu un sistem CRM care îţi poate automatiza o bună parte din crearea şi expedierea unor chestioanre, precum şi din procesarea răspunsurilor. Dacă feedback-ul este negativ poți interveni rapid și îndrepta situația.

Multe companii româneşti tratează superficial actul de vânzări şi nu acorda suficientă atenţie clienţilor, considerând că au relaţia sub control. Realitatea este tocmai invers, iar digitalizarea permite oricărui prospect sau client să ajunga la un alt furnizor, din doar câteva click-uri.

Ai aflat că fidelizarea genereaza beneficii importante, însă tu ce vei face diferit în relația cu clienții?

Începe chiar acum o sesiune de test cu MiniCRM și fii cu un pas mai aproape de cei care îți cumpără produsele sau serviciile.

Tags: , , , , ,

Comunitatea MiniCRM