1. Nu lăsa pe ianuarie, ce poți face în decembrie
  2. Customer Experience, sau cum să-ţi aduci singur noroc în afaceri
  3. Dacă marketing nu ai, nimic nu ai!
  4. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  5. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  6. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  7. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  8. Cât valorează recomandarea unui client?
  9. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  10. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  11. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  12. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  13. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  14. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  15. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  16. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  17. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  18. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  19. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  20. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  21. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  22. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  23. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  24. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  25. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  26. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  27. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  28. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  29. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  30. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  31. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  32. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  33. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  34. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  35. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  36. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  37. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  38. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  39. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  40. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  41. Cum crești vânzările cu un CRM?
  42. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  43. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM

O temere constantă a antreprenorilor care cumpără un sistem CRM este ca oamenii din echipă nu îl vor folosi. Întrebarea apare la mai toate întâlnirile şi reflecta o situaţie reală din piaţă. Membrii echipelor de vânzări au tendinţa să fie mai rebeli şi să ocolească unele reguli. Unii întreabă direct ce se întâmplă dacă nu folosesc sistemul, iar alţii refuza să introducă date sau declara că sistemul le afectează productivitatea.

La fel de adevărat este ca discutând deschis cu oamenii de vânzări, remarci că uneori obiectivele lor generale nu sunt în concordanţă cu ale companiei, însă în ambele părţi sunt la fel de interesate de creşterea veniturilor.

Prin urmare, ce ar trebui să facă un manager, după ce a trecut printr-un proces lung de achiziție să convingă echipa de vânzări să folosească noul sistem CRM?

  • Să implice oamenii cât mai de timpuriu în procesul de selecţie şi achiziție, pentru că aceștia ca aceştia să înţeleagă valoarea adusă de CRM şi să fie familiarizați cu procesul.
  • Să opteze pentru o soluţie suficient de simplă şi intuitivă încât să poate fi utilizată uşor de oricare dintre angajaţii săi. Nu toţi agenţii de vânzări au aptitudini tehnice sau dornici să înveţe aplicaţii complexe.
  • Să deruleze un training suficient de relevant, încât oamenii să înţeleagă sistemul şi rezultatele pe care le pot obţine. Trainingul nu ar trebui să fie opțional.
  • Să explice câştigurile utilizării din perspectiva fiecărui angajat și nu a companiei. După cum spuneam anterior, uneori obiectivele sunt diferite. Compania doreşte o profitabilitate mai bună, angajatul doreşte un bonus câştigat mai uşor. Un sistem CRM ajută în ambele cazuri.
  • Integrarea CRM-ului în dezvoltarea profesională a echipei. Angajații interesați de carieră și evoluție profesională își doresc să învețe noi tehnologii și să-și însușească un mod sistematic și eficient de lucru. Sunt abilități dorite de mulți angajatori, iar familiarizarea cu un sistem CRM este o cerință obișnuită pentru un post de vânzări.
  • Stabilirea unor reguli interne care să stimuleze utilizarea soluției. Este celebră formularea „dacă nu este în CRM, nu există”, care poate poate determina unii angajaţi mai reticenți să-şi actualizeze înregistrările pentru a primi diverse bonusuri sau a evita unele penalizări. Există inclusiv abordări de tip „gamification” prin care utilizarea unui sistem CRM implica depăşirea unor niveluri și generează scoruri similare unui joc.
  • Să nu ofere alternative, indiferent de poziţia sau performanța angajatului. În unele cazuri chiar antreprenorii sunt cei care neglijează înregistrările în CRM. Dacă veţi face excepții sau oferiți alternative, întreg sistemul va fi afectat. Chiar şi formulări mai tăioase prin care o vânzare nu este valida dacă nu exista în CRM detaliile asociate vor avea efecte pozitive. Disciplina este esenţială.

Dacă aţi înţeles beneficiile unui sistem CRM şi aţi investit timp şi atenţie în selectarea unei soluţii şi punerea acesteia în producţie, orice activitate pentru îmbunătăţirea nivelului de utilizare merită efortul. MiniCRM este o soluţie uşor de utilizat şi apreciată de vânzători pentru logica din spatele proceselor.

Vă putem ajuta să depăşiţi momentele de schimbare a modului de lucru şi să aveţi angajaţi mulțumiți. Este un efort de echipă, însă rezultatele merită. Pentru o abordare personalizată, contactaţi acum un consultant MiniCRM.

Tags: , , , , ,

Comunitatea MiniCRM