1. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  2. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  3. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  4. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  5. Cât valorează recomandarea unui client?
  6. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  7. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  8. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  9. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  10. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  11. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  12. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  13. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  14. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  15. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  16. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  17. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  18. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  19. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  20. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  21. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  22. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  23. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  24. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  25. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  26. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  27. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  28. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  29. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  30. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  31. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  32. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  33. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  34. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  35. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  36. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  37. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  38. Cum crești vânzările cu un CRM?
  39. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  40. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.

Cam toate analizele derulate de eJobs în ultimii ani arată că în medie un român își schimbă job-ul la fiecare patru ani. Printre campioni, cu schimbări la 1-2 ani se află angajații din domeniul IT (mulţi lucrează pe proiecte) şi din vânzări (ceva mai atenţi la oportunitățile din piață).

Plecarea unui om are un impact dureros atât asupra vânzărilor în sine cât şi asupra relațiilor cu clienţii. Cum faci însă ca acest proces să fie cât mai lin, fără săţi destabilizeze afacerea? Cum asiguri continuitatea activității în conturile respective? Poate ai sau nu norocul să găsești pe cineva la fel de bun, dar câte luni va dura până îl aduci la un nivel decent de eficientă? 

Nu trebuie să fii un manager vizionar ca să înţelegi că angajaţii pleacă. Motivaţia contează mai puţin, decizia a fost probabil deja luată, important este ce faci în continuare? Activitatea omului care pleacă trebuie suplinită rapid. Este preluată de alţi membri ai echipei sau aduci pe cineva nou. În oricare dintre situaţii, conturile gestionate de fostul angajat nu trebuie să fie neglijate, deoarece asta ar înseamna să pierzi bani.

La plecarea unui angajat, există două scenarii plauzibile: vă despărţiţi în relaţii bune sau îl concediezi.

Să analizăm împreună ce ai de făcut, ca vânzările şi clienţii să nu aibă de suferit.

Dacă vă despărţiţi în relaţii bune, colaborează cu viitorul fost angajat la un plan de tranziție. Parcurgeți împreună portofoliul acestuia de clienţi ca să ştii situatia fiecarui cont. Dacă ţii datele în fisiere Excel, asigură-te ai adrese şi persoane de contact, o situaţie clară a discuţiilor antamate, a ofertelor trimise sau negociate, debitelor de încasat etc.

Întrebarea cheie este dacă a notat aceste informații şi mai ales unde? În Excel nu poti ţine o astfel de evidenţă, iar oaemnii care sunt pe punctul de a pleca au tendinţa să neglijeze completarea de formulare. Dacă toate aceste date, extrem de valoroase, sunt în mintea agentului sau pe agenda acestuia (pe care cu siguranță nu o va lăsa la birou) le vei pierde odată cu plecarea, iar următorului angajat îi va lua mult mai mult timp să înţeleagă ce are de făcut. Situaţia devine dificil de gestionat dacă respectivul angajat avea un portofoliu foarte mare şi o activitate intensă. Ideal ar fi ca viitorul coleg să participe la aceste discuții, dar cum probabil nu l-ai găsit încă, asigură-te ca toate aceste date sunt înregistrate undeva. 

Utilizarea unui sistem CRM te-ar scapa de o mare bătaie de cap, pentru că o bună parte din informaţii vor fi deja înregistrare şi uşor disponibile oricărui angajat care va prelua activitatea. Fără un sistem CRM (cu precadere în B2B sau vânzări consultative în general), un angajat nou în departamentul de vânzări, chiar şi cu experienţă, are nevoie de 1-2 luni ca să adune informații relevante despre clienţii pe care îi va gestiona. Din ce arată Google, salariul mediu în vânzări a cam trecut de 1000 eur/lună, iar dacă noul angajat nu se conectează rapid la vânzări, pierzi 3-4.000 de euro fără niciun rezultat vizibil. Prin urmare, gândeşte-te de două ori când spui că un CRM este scump.

Ce faci dacă trebuie să concediezi angajatul de la vânzări, iar relaţia nu se termină tocmai amical? În acest caz este mai neplăcut, iar primul sfat este ca adresa de email să-i fie închisă. Cât mai rapid, toate contactele profesionale ar trebui informate că acesta nu mai reprezintă compania. Un răspuns automat nu este întotdeauna recomandat, ar trebui să aplici regula 20/80 şi celor mai importanți clienţi să le trimiți un mesaj personalizat, în care eventual să anunţi cine îi va prelua. Este important să ai astfel de informaţii deoarece un om de vânzări supărat îţi poate crea mai multe neplăceri decât îţi poţi imagina.

Dacă ţii datele despre clienţi în Excel, asigură-te că nu le-a şters sau copiat. Gândeşte-te care este probabilitatea ca un angajat să plece cu toata baza de date? Ce faci dacă nu îți dă toate contactele şi cât de sigur ești că ai informaţiile corecte? În Excel ajung putine informaţii, majoritatea stau în agenda oamenilor de la vânzări sau sunt probabil pierdute. Dacă mai ajunge să te şi vorbească de rău clienţilor, chiar ai o problemă. Cu un CRM, accesul la sistem îi poate fi blocat usor, iar astfel baza ta de date este în siguranţă și riscurile minime. Datele nu pot fi copiate în bloc prin doar câteva click-uri şi oricum fiecare angajat accesează doar clienţii de care este responsabil. Viitorul coleg nu trebuie să le ceară şi nici nu trebuie să pierzi ore ca să îi explicit situația fiecărui cont.

Prin urmare, ca să nu pierzi bani la plecarea unui angajat din departamentul tău de vânzări, o practică bună este să folosești un sistem CRM care să asigure confidenţialitatea datelor clienților tăi şi totodată continuitatea în comunicarea cu aceștia: 

 • Informaţiile despre clienţi reprezintă un avantaj competitiv evident. Ele trebuie păstrate şi gestionate cu atenţie. Cu MiniCRM ai o bază de date unică și securizată, atât la acces intern cât şi extern, fiecare utilizator având acces doar la datele necesare acestuia.

 • Noul coleg preia ştafeta rapid. Cu MiniCRM are vizibilitate deplină asupra istoricului complet al fiecărui client alocat și acces rapid la toate conversațiile sau acțiunile trecute ale acestuia. Acomodarea va fi mai rapidă, iar rezultatele pe măsură. 

Business-ul tău este într-o piață competitivă, iar angajații tind să îşi schimbe locul de muncă frecvent? Te invităm să testezi gratuit MiniCRM și să ai o discuție cu colegii noștri, pentru a hotărâ singur dacă ai nevoie de beneficiile unui astfel de sistem în compania ta. 

Tags: , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM