1. Nu lăsa pe ianuarie, ce poți face în decembrie
  2. Customer Experience, sau cum să-ţi aduci singur noroc în afaceri
  3. Dacă marketing nu ai, nimic nu ai!
  4. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  5. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  6. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  7. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  8. Cât valorează recomandarea unui client?
  9. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  10. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  11. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  12. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  13. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  14. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  15. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  16. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  17. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  18. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  19. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  20. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  21. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  22. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  23. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  24. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  25. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  26. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  27. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  28. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  29. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  30. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  31. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  32. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  33. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  34. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  35. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  36. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  37. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  38. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  39. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  40. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  41. Cum crești vânzările cu un CRM?
  42. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  43. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?

Cu siguranță ați auzit celebra cugetare atribuită lui Confucius: „Dacă ai planuri pe un an, cultivi orez, dacă ai planuri pe zece ani, plantezi copaci, iar dacă ai planuri pe termen mai lung investești în educația copiilor”. Putem aplica această cugetare în business, în ce ar trebui să investească un manager în funcție  de planurile sale pe termen scurt, mediu și lung?

Care sunt planurile tale pe următorii ani? Ce urmărești? O creștere cu 15% a cifrei de afaceri? O creștere cu 25% a numărului de clienți? Extinderea în alte 5 județe? Creșterea profitabilității cu 5%?

Realitatea arată că puține companii au planuri atât de concrete, în cele mai multe cazuri planurile există dar sunt definite foarte generic: să creștem baza de clienți, să vindem mai mult, să fim mai profitabili. Este însă foarte greu să lucrezi pentru atingere acestor obiective dacă nu le măsori şi dacă nu ştii exact unde să intervii.

Ca să poţi obține o creștere a numărului de clienți cu X% ai nevoie de informații despre baza curentă de clienți, rata de conversie a prospecților, volumul de lead-uri generat de marketing, costurile aferente acestui proces, gradul de încărcare al oamenilor de la vânzări, rata de succes etc

O întrebare este însă tot mai evidentă. Ai aceste informații? Nu le poţi obține din Excel, nu le poţi obţine din discuții cu oamenii, ci doar dintr-un sistem CRM.

Marele avantaj al MiniCRM, spre exemplu, este consolidarea tuturor datelor despre clienți, într-un sistem unic, de unde poţi obţine prin doar câteva click-uri, răspunsuri la toate întrebările de mai sus.

Atunci când poţi măsura un proces, ai control asupra lui, iar CRM-ul tocmai aceasta face: măsoară eficiența relațiilor cu clienții.

Pe baza acestor informații vei şti exact unde să intervii în sistem pentru a obţine rezultatele vizate:

  • Dacă pierzi vânzări, poţi interveni în procesul de follow-up sau în cel de ofertare cu discounturi mai attractive;
  • Dacă agenda echipei este foarte aglomerată, poți angaja resurse noi;
  • Dacă agenda este prea liberă, marketingul trebuie să genereze mai multe lead-uri;
  • Dacă pierzi clienți, poate calitatea serviciilor este nesatisfăcătoare sau ofertele comerciale sub cele ale concurenței;
  • Dacă valoarea medie a unei vânzări este prea mică, poate este cazul unor campanii de up-sales şi cross-sales;
  • Dacă nivelul discount-urilor este prea mare, poate echipa de vânzări are nevoie să stăpâneasca mai bine tehnica negocierii;
  • Dacă vrei să crești vânzările, afli care sunt produsele cele mai profitabile, care sunt clienții care cumpără constant.

Iată doar câteva exemple, de acțiuni care poţi fi începute pe baza datelor dintr-un sistem ca MiniCRM. Doar cu ajutorul intuiției este mai dificil de tras o concluzie şi intervenit direct la subiect. Rapoartele manageriale pe care le poţi obţine în MiniCRM sunt multiple. Printre cele mai uzuale se află:

  • Numărul de oportunități / lead-uri noi
  • Oportunități / agent de vânzare
  • Rata de conversie în vânzări
  • Număr de oferte trimise
  • Motivul pentru care pierzi clienții
  • Sursa de marketing care îţi aduce cei mai mulți clienți
  • Sales forecast – suma vânzărilor așteptate şi câștigate într-un anumit interval
  • Numărul de lead-uri calificate, necalificate sau VIP
  • Activitatea echipei – ce sarcini / acțiuni gestionează fiecare persoană…..iar lista este mult mai lungă.

Chiar şi companiile mici pot gândi la scară mare, dacă au tehnologia ca ajutor şi își stabilesc prioritățile. Fie că vrei să te extinzi în alte locații, să câștigi noi clienți sau să crești echipa, ai nevoie de un CRM performant care să măsoare activitatea și să-ți ofere informații corecte. Până la urmă, acesta este secretul tuturor deciziilor inspirate.

Cum altfel vrei să crești vânzările dacă nu știi care este rata de închidere, cum poți îmbunătăți activitatea echipei dacă nu analizezi ceea ce fac sau cum să crești afacerea dacă nu măsori rezultatele?  

De acum însă știi!  Contactează un consultant MiniCRM şi vom găsi împreună soluția! Abonează- te la newsletter și primești bilunar toate informațiile necesare dezvoltării afacerii tale.

 

Esti o persoană interesată de creșterea vânzărilor?

Înscrie-te acum in comunitatea MiniCRM!

 

 

Tags: , , , , ,

Comunitatea MiniCRM