1. Dacă marketing nu ai, nimic nu ai!
  2. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  3. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  4. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  5. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  6. Cât valorează recomandarea unui client?
  7. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  8. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  9. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  10. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  11. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  12. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  13. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  14. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  15. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  16. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  17. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  18. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  19. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  20. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  21. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  22. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  23. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  24. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  25. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  26. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  27. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  28. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  29. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  30. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  31. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  32. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  33. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  34. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  35. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  36. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  37. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  38. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  39. Cum crești vânzările cu un CRM?
  40. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  41. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Dacă marketing nu ai, nimic nu ai!

Înainte să devină o activitate care generează valoare, marketingul este perceput ca un centru de cost. Dar ce lucru iese bine dacă nu investeşti timp, atenţie sau bani?

Marketingul în sine nu este complicat, doar că trebuie să angajezi o persoană pricepută, să stabileşti o direcţie, să conturezi o serie de activităţi şi să plăteşti bani grei pe platforme online cum ar fi Google Ads sau Facebook Ads. Poate şi de aceea pentru multe companii marketingul este doar un apendice al vânzărilor, de care se ocupă conjunctural cineva de prin firma: câteva tipărituri, o broşură la un târg, o felicitare de sărbători.

Ai vrea probabil să faci mai mult, însă nu ai un om dedicat şi nici nu ai găsit (salariile pe acest segment au tot crescut). Mai mult, nici nu eşti convins că ai o activitate atât de intensă încât să se justifice o poziție full-time.

Multe companii româneşti se află în această situaţie, iar activităţile de marketing sunt preluate de alte persoane din conducere sau din echipa de vânzări. Din fericire nu trebuie să ai un om de marketing ca să faci marketing. Este suficient să ai un sistem CRM bun.

MiniCRM, spre exmeplu, are câte o funcționalitate de marketing disponibilă în fiecare modul, prin care oricine din firma ta poate derula mai multe activităţi de bază.

Hai să vedem împreună ce activităţi de marketing sunt necesare oricărei companii şi cum pot fi derulate fără o persoană dedicată:

 

  • Segmentarea cât mai bună a clienţilor, la o granularitate care să permită campanii de educare/informare/promovare cât mai nişate. Aceasta înseamnă să ai în baza de date cât mai mult informaţii despre clienți şi să îi poţi grupa pe categorii relevante pentru activitate ta: produse cumpărate, cifra de afaceri, număr de angajaţi, sector de activitate, contracte de service/garanţie, proximitate, preferinţe etc. Segmentarea este primul şi cel mai important pas în marketing. Dacă faci greșeala să crezi că toţi clienţii sunt la fel şi cumpără oricum la fel, bugetul tău de marketing va avea de suferit. Vezi articolul Segmentarea clienților.
  • Derularea de campanii pe email/newsletter prin care să anunţi noutăţile din firmă, promoţii, evenimente la care participi. Newsletter-ul rămâne un canal bun şi ieftin. Condiţia esenţială este să ai o bază de date de calitate (asta implică şi existenţa unui acord conform GDPR) şi să nu faci spam. În excel nu prea ai cum să gestionezi acordul GDPR, iar în lipsa acestuia rişti o amendă usturătoare. Luna trecută un website din Bucureşti nu a putut face dovada obținerii unui consimțământ explicit pentru expedierea de newselttere, în condiţiile prevăzute de GDPR şi a primit o amendă de 9.000 de euro. Găseşti pe site-ul Autorităţii Naţionale o listă completă cu amenzile şi avertismentele acordate în ultimele luni. Aici, sistemul CRM te ajută să poţi crea rapid un mesaj personalizat în care să inserezi oferta şi să-l trimiţi către o listă de clienţi. Simplu şi rapid, fără cod HTML şi fără ajutor din partea altor persoane. În MiniCRM este atât de intuitiv încât o poate face oricine. Sistemul oferă şi integrare cu platforma Facebook, ceea ce înseamnă că poţi derula campanii de lead generation direct din MiniCRM, iar rezultatele vor fi importate automat în sistem. Citeşte articolul Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook.
  • Răspunsuri şi reacţii automate. Intervenţiile manuale sunt mari consumatoare de timp. Cum ar fi însă ca un client să primească automat răspunsuri/reacţii la acţiunile sale? Mai mult, cum ar fi ca echipa de vânzări să primească automat notificări atunci când un client este interesat de o anumită ofertă sau produs sau când acesta doreşte derularea unui demo/drive test/vizionare? În funcţie de specificul activităţii tale, poţi stabili ca o anumită acţiune a clientului (atingerea unui prag de achiziţii, descărcarea de pe site a unui material, participarea la un eveniment) să aibă o anumită reacţie: expedierea unei documentaţii, invitaţia la un workshop, o discuţie cu cineva de la vânzări, trimiterea unui mesaj de mulţumire etc.). Odată stabilite aceste mecanisme, vor funcţiona automat, iar pentru tine va fi suficient doar sa monitorizezi activitatea.
  • Măsurarea rezultatelor şi a ratei de conversie a campaniilor indiferent de canalul utilizat. Trebuie să ştii ce rată de răspuns ai la campanii, de unde vin lead-urile şi cât costă acest efort pentru a direcţiona banii acolo unde sunt cele mai bune rezultate. MiniCRM îţi permite să adaugi pentru orice prospect sau client informaţii despre modul în care a ajuns la tine: canale de promovare, campanii, recomandări, evenimente etc. Din două-trei click-uri poți să afli de unde îţi vin clienţii şi să te mobilizezi în consecinţă. Pentru unele companii funcţionează promovarea pe social media, pentru altele participările la târguri dau cele mai bune rezultate. Cel mai mult contează să ştii, nu să ai doar impresia că ştii. Întrebarea Tu pe ce aloci banii de promovare rămâne de actualitate.

Drama în marketing este că de cele mai mult ori planurile arată bine, însă execuţia eşuează lamentabil. Motivele principale? Pleacă oamenii şi nu există continuitate, lipseşte vizibilitatea asupra bugetelor cheltuite, rezultatele nu sunt evaluate, nu are cine să deruleze activitățile.

Concluzia? Dacă eşti o firmă mică, decât să ai un om dedicat cu o încărcare conjuncturală sau să pui secretara să facă marketing, mai bine ai un instrument care te ajută să derulezi corect activităţi de bază şi să le poţi identifica pe cele care aduc valoare (notorietate, lead-uri, vânzări).

Pentru că în marketing, la fel ca în viaţă, pofta vine mâncând, te invităm să testezi funcţionalităţile de marketing din MiniCRM şi să te înscri la o discuţie pentru a începe colaborarea. Accesează site-ul MiniCRM și află mai multe despre funcționalitățile noastre de Marketing.

Tags: , , , , , , , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM