1. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  2. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  3. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  4. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  5. Cât valorează recomandarea unui client?
  6. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  7. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  8. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  9. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  10. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  11. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  12. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  13. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  14. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  15. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  16. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  17. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  18. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  19. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  20. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  21. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  22. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  23. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  24. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  25. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  26. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  27. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  28. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  29. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  30. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  31. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  32. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  33. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  34. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  35. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  36. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  37. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  38. Cum crești vânzările cu un CRM?
  39. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  40. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
(Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!

Dorel, celebrul personaj de reclamă, nu este doar un instalator de coșmar, ci aplică logica “las-o măi că merge aşa”  şi în vânzări, distribuție, logistică sau chiar marketing. În relaţiile cu clienţii, varianta digitală a lui Dorel nu folosește însă târnăcopul…. ci fişierele Excel. Evident, rezultatele sunt similare: ineficiență, erori, confuzie.

Știm că este ieftin şi pare simplu de utilizat, dar hai să analizăm împreună, de ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!

Datele nu au coerență. Cel mai probabil, fiecare om din campania ta sau fiecare departament are propriile fișiere Excel, care arată diferit. Prin urmare, fiecare deține o versiune proprie a adevărului, unele informații sunt redundante, iar altele contradictorii. Ca să le aduci la un numitor comun, ai nevoie de timp şi nervi de oțel.

Nu poţi corela înregistrările din Excel cu documentele şi informații din e-mail şi calendar. Clienții nu sunt doar simple înregistrări în Excel. Pentru fiecare dintre aceştia există oferte, contracte, rapoarte de activitate, anexe, task/uri, întâlniri, corespondență etc. Găseşti în Excel toate aceste documente?

Excelul este ca nisipurile mişcătoare. Pe măsură ce îl foloşeşti şi îl umpli cu date, te afunzi în câmpuri, linii, coloane, sheet-uri. Creşte fără control, pentru ca la informaţiile de bază despre un client (nume companie, adresa, contact) vrei să adaugi observatii, responsabil, cifră de afaceri, produse de care este interesat, angajaţi, campanii etc.

Nu poţi automatiza nimic. Spre deosebire de un sistem CRM, Excelul este o aplicaţie pasivă, bazată preponderant pe operaţiuni manuale. Trebuie să sortezi manual datele ca să obţii o informaţie. Mai mult, Excelul nu te va anunţa niciodată dacă eşti sub target sau că trebuie să faci follow-up la o campanie.

Nu poţi monitoriza evoluţia unor indicatori. Practic în Excel nu poţi monitoriza nimic. Poţi face sortări şi aplica filtre, dar vei ajunge la nişte date brute, care nu te ajuta să înţelegi o situaţie sau  tendinţă. În MiniCRM, spre exmeplu, din câteva click-uri afli situaţia vânzărilor după cele mai diverse criterii: produse, vânzători, regiuni, discounturi, tipuri de client, campanii etc. simplu şi intuitiv, cu grafice, cadrane etc.

Nu ai mobilitate. Excelul este pentru desktop. Chiar dacă îl poţi accesa dintr-un cloud gen dropbox, nu înţelegi mare lucru dintr-un Excel deschis pe telefonul mobil, oricât de mare ar fi diagonală. Dacă vrei să mai şi înregistrezi nişte date sau să faci o sortare, coșmarul este complet. Aruncă o privire pe aplicaţia mobilă MinICRM, vezi cât de simplu este să lucrezi şi vei înţelege imediat diferenţa.

Nu poţi lucra colaborativ. Am mai spus, este greu spre imposibil să lucrezi redundant într+un fişier excel. Acesta este şi motivul pentru care mai toţi angajații au copii locale şi apar zeci de versiuni ale aceleaşi baze de date. Cea mai simplă reţetă pentru erori şi confuzie.

Nu poţi proteja prea bine datele şi nici nivelul de confidenţialitate. Chiar dacă un fişier Excel poate fi parolat, nu permite crearea unor niveluri de acces, prin care fiecare angajat să vadă doar datele asupra cărora are drepturi. Poate nu vrei ca un angajat nou să aibă acces la întreaga bază de date. Evident, dacă aducem în discuție şi GDPR (noul Regulament pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal) utilizarea Excel-ului este contraindicată complet.

O întrebare se impune: De ce este Excelul atât de folosit? Pentru că este aproape gratis, toată lumea are Office pe calculator şi pentru că lasă iluzia de simplitate şi usurinţă în utilizare. Rămânem adeseori blocaţi în lucruri pe care le cunoaştem şi refuzăm să privim mai departe….

Eşti pregătit pentru o schimbare? Dacă te-ai săturat de “merge şi aşa” te anunțăm că există soluții. Contactează chiar acum un reprezentant MiniCRM şi află cum poţi lucra cu un instrument digital gândit special pentru gestiunea relaţiilor cu clienţii. Scapă de Dorel, meriţi mai mult!

Tags: , , , ,

Comunitatea MiniCRM