1. Cât valorează recomandarea unui client?
  2. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  3. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  4. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  5. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  6. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  7. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  8. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  9. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  10. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  11. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  12. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  13. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  14. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  15. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  16. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  17. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  18. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  19. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  20. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  21. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  22. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  23. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  24. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  25. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  26. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  27. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  28. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  29. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  30. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  31. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  32. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  33. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  34. Cum crești vânzările cu un CRM?
  35. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  36. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?

Faptul că suntem o ţară de IMM-uri, este deja un fapt divers, care nu mai impresionează. Nu credem însă că ştiai următoarele adevăruri:

  • Dintre companiile nou înființate, 75-80% reușesc să depăşească primul an de activitate şi 60% al doilea an (conform datele INS)
  • Rata de supraviețuire pe termen lung este de 52.7%, deci cam 1 din 2 companii rămâne activă pe un orizont mai mare de 10 ani (calcule făcute de REGnet.ro)
  • 8% dintre firmele mai tinere de 5 ani reuşesc să aibă rate de creştere de peste 20%, conform unui sondaj BERD, cu excepţie de la regulă: companiile din domeniul IT / tech, care au şi creşteri de 400-500%.
  • Doar jumătate dintre companiile româneşti mici şi medii reuşesc să facă profit (INS)
  • Companiile româneşti mici nu reuşesc să facă export. Doar 1.3% din exporturile României sunt generate de companiile mici. Pe de altă parte, în 2018 companiile mici din Spania, spre exemplu, au exportat de 400 milioane euro doar prin intermediul platformei Amazon. (sursa: Ministerul pentru Mediul de Afaceri)

Aceste date conduc la o singură concluzie, companiile mici din România cresc încet, oricât de mult îşi doresc antreprenorii să fie altfel.

Motivele sunt diverse şi ţin de management şi leadership, procese de business, condiții de piaţă, cashflow, acces la finanţări (8 din 10 companii mici se autofinanţează), acces la tehnologie (doar 30-35% utilizează sisteme de tip CRM sau ERP).

Din interacțiunile avute cu numeroși antreprenori în ultimii ani a reieșit că unele dintre cauze nu pot fi schimbate atât uşor, alte însă da.

Orice antreprenor, indiferent de domeniul de activitate sau regiune, are în minte un plan de dezvoltare al companiei şi depune eforturi în acest sens. Identifică oportunități, caută noi clienţi, îmbunătățește activitatea, dezvoltă sau aduce noi produse, stimulează angajații, caută să aibă control asupra afacerii şi să ia cele mai bune decizii.  După datele statistice de mai sus, unii reușesc, alții însă, nu.

Care sunt zonele critice?

  • Lipsa de maturitate în procesele de business care generează ineficienţă. În vânzări spre exemplu, dacă fluxurile nu sunt bine trasate, iar execuția nu respectă procedurile, rezultatele vor fi slabe. De ce? Pentru că echipa nu va lucra coerent, clienții nu vor primi răspunsuri prompte şi nici oferte foarte personalizate. De asemenea, managerii nu vor putea monitoriza activitatea şi nici să intervină în timp util. Aceasta înseamnă: oportunități ratate, lipsă de follow-up, eficiență scăzută. Practic afacerea nu va avea resursele financiare necesare creșterii. Majoritatea antreprenorilor care au implementat MiniCRM au raportat o creştere a disciplinei în vânzări după utilizarea soluţiei. Care este explicaţia? În principal pentru că oamenii lucrează mult mai organizat, aplicația le indică paşii necesari, iar managerii direcţi pot monitoriza activitatea.
  • Deconectarea de la clienți. Multe companii mici nu au  o strategie clară asupra clienților şi a proceselor asociate acestora: vânzări, marketing, servicii de suport. Clienții cumpără de cele mai multe ori conjunctural, iar după achiziție li se pierde urma. Efortul de a vinde unui client deja existent este considerabil mai mic decât în cazul unui client nou, însă puține companii sunt conştiente de această realitate. Un sistem precum MiniCRM oferă o perspectivă în timp real asupra acestei situaţii. Ştii permanent sursa unui client, ce produse a cumpărat, când a fost contactat ultima oară, care a fost răspunsul etc. Astfel, esti permanent conectat la clienți şi vânzări şi nu ratezi oportunităţile.
  • Insuficienta cunoaştere a pieţei şi risipirea resurselor de timp şi bani în direcţii care nu generează valoare. Multe companii nu au o ţintă clară, nu ştiu exact cine este cumpărătorul ideal şi consideră că produsele sau serviciile lor se adresează tuturor. Prin urmare nu îşi pot concentra eforturile de marketing şi vânzări acolo unde sunt şanse mai mari de succes.  MiniCRM nu doar că ajută la segmentarea pieţei, după cele mai diverse criterii dar şi cataloghează prospecţii şi oportunităţile în funcţie de gradul de interes faţă de produse ori servicii şi probabilitatea finalizării unei tranzacţii. Astfel, vânzătorii se vor concentra asupra oportunităților de tip “VIP” (catalogare internă MiniCRM), acolo unde au cele mai mari şanse de succes.
  • Lipsa informaţiilor care să susţină deciziile de business. Când datele sunt răspândite prin fişiere excel,  documente pe hârtie şi emailuri nu prea ai cum să ştii situaţia reală a companiei şi a clienţilor. Poate este cazul sa începi să vinzi online printr-o platformă de tip marketplace, să ajustezi portofoliul de produse, să extinzi aria de distribuţie etc.  Decizi după cum dictează intuiţia sau după cum arată cifrele?  Iar când spun cifre, nu mă refer la datele contabile ci la rapoarte concrete  despre vânzări şi profitabilitate la nivel de client şi produs, discounturi, conversie leaduri, contracte finalizate, grad încărcare angajaţi, follow-up, oportunităţi deschise etc. Astfel de rapoarte sunt disponibile în MiniCRM cu doar câteva click-uri. Practic ai un cadran de bord, care te ajută să ştii când trenuie să apeşi acceleraţia, când să frânezi sau când este cazul să conduci mai “economic”.

Utilizarea tehnologiei are un impact major în activitatea unei companii, indiferent dacă este start-up sau are deja experienţă. Salariile cresc, concurenţa se intensifică, iar consumatorii devin tot mai exigenţi. Creşterea afacerii în asemenea condiţii devine tot mai dificilă.

Dacă nu îţi putem oferi capitalul necesar dezvoltării şi nici o legislaţie fiscală mai predictibilă, îşi oferim însă tehnologia prin care să îşi poti face munca mai bine şi mai repede. O tehnologie prin care să te concetrezi asupra clienţilor şi vânzărilor. Mai mult, MiniCRM este disponibil pe baza unui abonament lunar, ca tu să poţi utiliza soluţia imediat, fără investiţii în avans.

Descoperă MiniCRM printr-un cont DEMO, gratuit pentru primele 14 zile, sau printr-o discuție cu unul dintre consultanţii nostri.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM