1. Nu lăsa pe ianuarie, ce poți face în decembrie
  2. Customer Experience, sau cum să-ţi aduci singur noroc în afaceri
  3. Dacă marketing nu ai, nimic nu ai!
  4. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  5. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  6. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  7. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  8. Cât valorează recomandarea unui client?
  9. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  10. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  11. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  12. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  13. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  14. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  15. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  16. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  17. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  18. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  19. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  20. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  21. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  22. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  23. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  24. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  25. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  26. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  27. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  28. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  29. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  30. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  31. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  32. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  33. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  34. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  35. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  36. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  37. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  38. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  39. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  40. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  41. Cum crești vânzările cu un CRM?
  42. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  43. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM

Dacă nu ştii să baţi cuie, îţi vei da peste deget, indiferent de ciocan. Nu este un proverb vechi ci o concluzie la care am ajuns după discuţii cu zeci de clienţi aflaţi in căutarea unui sistem CRM. În traducere de business: CRM-ul este tot o unealtă, care te ajută dacă ştii să o foloseşti.

Dacă ai înţeles că ai nevoie de un CRM, următoarea provocare este să faci diferenţa între strategie şi tehnologie. Tehnologia o avem noi, una modernă şi performantă, disponibilă în baza unui abonament lunar, strategia însă îţi aparţine şi reflectă viziunea ta asupra relaţiilor cu clienţii. Pentru bunul mers al lucrurilor, îţi recomandăm să conturezi această strategie înainte de achiziţia unui sistem CRM.

Fiecare antreprenor, inclusiv tu, are o logică de business a activităţii pe care o desfăşoară şi pe care o îmbunătăţeşte în funcţie de factori externi (feedback clienţi, evoluţie piaţă, concurenţă) sau interni (experienţă, training, obiective ambiţioase).

De cele mai multe ori, această logică de business nu este însă structurată formal, ci se regăseşte mai degrabă în formularea „aşa facem noi lucrurile”. Achiziţia unui sistem CRM este o bună ocazie ca să pui în ordine modul în care gestionezi relaţiile cu clienţii.

Dacă te-ai hotărât să pui lucrurile în mişcare, iată ce ar fi util să faci în această etapă:

  • Defineşte procesul tău obişnuit de vânzare: Generare lead, Calificare, Ofertare, Follow-up, Vânzare, Suport, Revânzare etc. Trasează cât mai bine acest proces şi detaliază modul cum generezi lead-uri, cum şi pe ce criterii le califici (dimensiune, nevoie, buget) cum le aloci vânzătorilor, cum stabileşti priorităţile etc. Spre exemplu, pentru priorităţi, MiniCRM foloseşte termenul VIP, ceea ce defineşte un prospect pentru care datele din aplicaţie arata că şansele de vânzare sunt mari. Prin urmare vânzătorii îşi concentrează o bună parte din timp şi energie pe această categorie şi nu pe oportunităţi aparenţe.
  • Conturează cât mai bine care este piaţa ţinta pentru produsele sau serviciile tale. Discută cu clientii şi trasează un profil mai clar al clientului ideal. De aici defineşte mai multe categorii / segmente: clienti care cumpără mult, des, repede etc. Dacă vrei să afli mai multe pe acest subiect citeşte: Despre Segmentarea clienţilor. Cum să o faci şi care sunt rezultatele
  • Stabileşte clar ce date despre clienţi îţi sunt necesare. Dacă sunt prea puţine, rişti să nu ai o imagine coerentă asupra clientului, dacă sunt prea multe aduci o povară în plus pentru echipă şi vei umple aplicaţia cu date inutile. De anul trecut acționează şi GDPR, prin urmare limitează-te la un set de informații relevante care te ajută la segmentare şi vânzare.
  • Defineşte roluri clare pentru echipa de vânzări. Cum aloci conturile, cine cui raportează, care sunt fluxurile de aprobare, ce se întâmplă în situaţii atipice, ce limite de negociere au oamenii din echipă etc.
  • Stabileşte ce rapoarte de activitate îţi sunt utile pentru luarea deciziilor. MiniCRM oferă o plajă largă de rapoarte şi analize, iar posibilităţile de selecţie sunt extinse.
  • Identifică ce aplicaţii foloseşti în companie şi pe care leai dori integrate în CRM (Dropbox, GMail, FaceBook Lead Generator etc)
  • Discută cu echipa şi află unde oamenii pierd cel mai timp sau ce informații au nevoie într-o negociere cu clientul. Sistemul CRM trebuie să-i ajute să-şi facă activitatea mai repede şi mai bine.
  • Stabileşte cum faci facturarea clienţilor (proforme, fiscale) şi dacă nu ar fi mai comod să o faci direct din CRM. MiniCRM are un modul de facturare, prin care poţi emite documente și facturi tipărite sau electronice şi poţi trimite remindere automate de plată. Ai în vedere şi acest cost atunci când faci o analiză a ofertei. Accesează pagina dedicată modulului Facturare pentru detalii suplimenatre.
  • Analizează cu echipa care sunt principalele provocări / probleme pe care le întâmpini acum în relaţiile cu clienţii. Chiar dacă nu ai acum o soluţie, echipa noastră de consultanţi te va ajuta cu plăcere să le depăşeşti.

Dincolo de orice sfat şi teorie, important este să începi, să faci primul pas. Răspunde la aceste întrebări şi drumul tău către utilizarea unui sistem CRM va fi mai lin şi cu mai puţine necunoscute. Te vei bucura mai mult de suportul acordat de consultanţii MiniCRM şi vei înţelege mai bine valoarea adusă de soluţie.

Nu te limita la citirea unui articol util şi la intenţia de a utiliza un CRM. Acum că ştii cum trebuie să te pregăteşti, fă primul pas şi planifică o întâlnire cu unul dintre consultanţii MiniCRM. Contactează-ne AICI.

Tags: , , , ,

Comunitatea MiniCRM