1. Nu lăsa pe ianuarie, ce poți face în decembrie
  2. Customer Experience, sau cum să-ţi aduci singur noroc în afaceri
  3. Dacă marketing nu ai, nimic nu ai!
  4. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  5. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  6. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  7. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  8. Cât valorează recomandarea unui client?
  9. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  10. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  11. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  12. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  13. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  14. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  15. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  16. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  17. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  18. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  19. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  20. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  21. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  22. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  23. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  24. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  25. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  26. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  27. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  28. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  29. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  30. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  31. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  32. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  33. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  34. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  35. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  36. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  37. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  38. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  39. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  40. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  41. Cum crești vânzările cu un CRM?
  42. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  43. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019

Altius, citius, fortius…mulţi antreprenori consideră irelevant acest celebru proverb latin şi nu văd sensul unui proces organizat de creştere a afacerii. Le merge bine, activitatea evoluează oarecum natural, dar fără obiective îndrăzneţe şi fără repere bine definite de dezvoltare. Nu e de mirare astfel, rezultatul unui studiu Gallup, care arată că 55% dintre proprietarii de firme mici sunt mulţumiţi că au o firmă mică. Pe de altă parte, conform datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (2015 – 2016)  doar 50.9% dintre companiile romaneşti depăşesc 4 ani de activitate şi doar 16% reuşesc să atingă pragul de 1 milion euro cifră de afaceri.

Este deci nevoie de o creştere economică intensă, dincolo de dorinţa de succes a antreprenorului, doar pentru a rezista pe piaţă.

Logica economică arată că ai nevoie de creştere ca să compensezi inflaţia, să investeşti în dezvoltare, să susţii creşterea salariilor etc. Nu există un procent ideal, analiştii nu au ajuns la un consens, însă pe o piaţă cu inflaţie de 3%, ar trebui să creşti cu peste 10% ca să poţi spune că ai succes în afaceri.

Relatăm la finalul anului despre  cele Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion...însă diferenţa dintre succes şi insucces în atingerea dorinţelor sta în Acţiune. Simţi că afacerea ta nu a crescut suficient de mult? Iată ce îşi propunem să faci altfel în 2019:

Măsoară. Nu poţi evalua ce nu poţi măsura, adică nu poţi şti dacă afacerea ta stă bine sau rău, doar bazându-te pe intuiţie şi pe câteva rapoarte contabile. Măsoară vânzările, clienţii noi, profitul per client, gradul de încărcare al echipei, costul unei vânzări, rata de eşec, produsele care îţi generează cele mai multe vânzări.

Clienţii noi pe care reuşeşti să-i atragi sunt un indicator bun pentru potenţialul de creştere. Dacă ai rămas cu aceeaşi listă de 50 de clienti ca şi în anul trecut e timpul să adopţi o nouă strategie de marketing şi vânzări.

Automatizează. Nu-ţi bloca oamenii în activităţi repetitive lipsite de valoare. Nu îi plăteşti ca să completeze date în excel sau să preia manual lead-uri din campaniile online. Automatizează astfel de procese şi câştigă timp. Angajaţii trebuie să se gândească la clienţi şi vânzări, nu la şedinţe şi rapoarte de activitate. Ca să automatizezi, uită de agende, excel şi alte sisteme făcute în casă, ai nevoie de un CRM profesionist care să genereze automat rapoarte în locul lor, să le aducă în faţă sarcinile relevante, clienţii cu potenţial etc.

Răspunde prompt şi nu uita de FollowUp. În multe activităţi, cine ajunge primul la client are cele mai mari şanse de succes. Prin urmare, asigură-te că ofertele ajung la prospecţi în cel mai scurt timp posibil, asta dacă nu se poate în timp real, dar şi că acestea sunt clare şi competitive. Studiile arată că, în medie, este nevoie de 7-8 interacțiuni cu clientul pentru câştigarea unei vânzări. Prin urmare, acţiunile de follow-up sunt esenţiale, iar singurul care te ajuta să nu uiţi este un sistem CRM.

Acţionează în timp util. Apăsarea multor oameni de afaceri este lipsa de vizibilitate. De cele mai multe ori află prea târziu despre pierderea unui contract important, de lipsa de implicare a unui angajat, de ignorarea unor oportunităţi sau de ineficiența unei campanii etc. Nu aștepta ședințele de vânzări şi rapoartele lunare de activitate ca să acţionezi. Urmăreşte activitatea în CRM şi poţi interveni în timp util, fie că este vorba de alocarea unui discount suplimentar pentru un client fidel sau de susţinerea unui angajat lipsit de experienţă la o negociere.

Excelează în relaţia cu clienţii. Clientul modern are aşteptări tot mai mari, însă mulţumirea lui este un bun indicator pentru succesul afacerii tale. Clienţii rămân alături de companiile care îi respectă. Aceasta nu însemnă doar trimiterea unui mesaj aniversar, ci mai ales expedierea promptă a unei oferte, comunicarea fără echivoc, cunoaşterea profilului acestuia şi proactivitate, servicii de suport şi timp bun de răspuns la solicitări etc.

Un sistem ca MiniCRM te ajută să ai o imagine la 360 de grade asupra clientului, să înţelegi mai bine nevoile şi să-i fii aproape în procesul de achiziţie. Astfel se clădesc relaţiile de calitate, care rezistă pe termen lung.

 

Dacă vrei să faci toate acestea şi dacă vrei să schimbi ceva în relaţiile tale cu clienţii în 2019, înseamnă că avem un subiect de discuţie. Eşti în locul potrivit, fă primul pas şi creează un cont de test gratuit MiniCRM pentru primele 14 zile. Te vom ajuta noi să faci şi următorii paşi spre o creştere sustenabilă.

Tags: , , , , , , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM