1. Nu lăsa pe ianuarie, ce poți face în decembrie
  2. Customer Experience, sau cum să-ţi aduci singur noroc în afaceri
  3. Dacă marketing nu ai, nimic nu ai!
  4. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  5. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  6. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  7. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  8. Cât valorează recomandarea unui client?
  9. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  10. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  11. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  12. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  13. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  14. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  15. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  16. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  17. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  18. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  19. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  20. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  21. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  22. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  23. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  24. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  25. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  26. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  27. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  28. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  29. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  30. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  31. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  32. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  33. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  34. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  35. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  36. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  37. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  38. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  39. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  40. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  41. Cum crești vânzările cu un CRM?
  42. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  43. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie

Analizele economice din 2018 arată că performanţa în afaceri se susţine cu investiţii în procese şi tehnologie. Concret, companiile mari din România (Top 1000) au reuşit să genereze venituri mai mari (+8%) şi implicit să fie mai profitabile, deşi au înregistrat o scădere a numărului de angajaţi (-14%).

Din perspectiva unui antreprenor obişnuit, situaţia este oarecum paradoxală, deoarece în companiile mici şi medii creşterea economică este asociată automat creşterii resurselor umane implicate în activitate.

O analiză mai atentă a situaţiei arată că în companiile mari există o cultură a optimizării proceselor şi a utilizării tehnologiei, atât pentru a compensa lipsa oamenilor calificaţi cât şi creşterea salariilor (salariul mediu în România s-a dublat în ultimii zece ani). Spre exemplu, conform statisticilor publicate de Comisia Europeană, la nivelul anului 2017, gradul de adopţie al soluţiilor informatice pentru business (ERP, CRM, eCommerce) era de 76% în rândul companiilor mari şi de doar 28% la nivelul celor medii şi mici. Prin urmare, nu putem vorbi despre un paradox, ci despre o lege fundamentală a succesului în afaceri: investiţii permanente în procese şi tehnologie, fără să excludem din ecuaţie oamenii care execută procesele şi utilizează tehnologia. 

Ok, veţi spune că o companie mare îşi permite să investească şi de aici diferenţele. Să facem însă recurs la o vorbă din popor „copii mari, cheltuieli mari” ca să ajungem la concluzia „companii mari, investiţii mari, companii mici, investiţii mici”. O companie mică sau medie nu trebuie să aloce sume astronomice pentru procese şi tehnologie, ci trebuie să investească după puteri. Nu lipsa fondurilor este principala problemă ci mai degrabă lipsa unei culturi a investiţiilor în optimizarea afacerii.

Mai mult, de la apariţia conceptului cloud şi a plăţilor pe bază de abonament lunar, tehnologia este mult mai accesibilă. În urmă cu zece ani, un sistem CRM costa câteva mii de euro, la care se adăugau costuri cu servere şi sisteme de operare, prin urmare doar companiile mari îşi permiteau asemenea proiecte. Astăzi, un CRM în cloud oferă acelaşi nivel de funcţionalităţi, însă abonamentul lunar costa doar 20-25 EUR/utilizator. Practic, performanţa în afaceri este accesibilă oricărui antreprenor. Dorinţa să existe!

La nivel de procese, a doilea element al ecuaţiei, utilizarea unui sistem CRM ajută la trasarea şi respectarea unor reguli de business şi eliminarea lucrului la întâmplare. În vânzări, cele două elemente: procesele şi tehnologia sunt interconectate. Odată ce ai definit fluxurile (cum se ofertează corect, paşii în care se derulează o vânzare, cum se transferă un lead de la marketing la vânzări, cum se face follow-up) sistemul CRM te ajută să le urmezi şi să-ţi însuşeşti un mod de lucru eficient. Astfel, eviţi timpii morţi (spre exemplu: căutarea datelor despre clienţi în mai multe fişiere excel), erorile involuntare (uitarea unei întâlniri, omiterea unor detalii) şi sarcinile redundante (înregistrarea acelorași date în mai multe fişiere sau sisteme) ceea ce contează enorm pentru productivitate. Aici este de fapt avantajul companiilor mari, reuşesc să facă mai mult business (+ 8% arată datele statistice) cu mai puţini oameni (-14%). Această diferenţă se va vedea automat în profitabilitate.

Sunt şi alte cauze care împiedică firmele mici şi medii să se dezvolte. Le-am analizat în articolul de aici.

Citeşte cu atenţie articolul şi vei vedea că primele menţionate sunt: lipsa de maturitate în procesele de business (activitatea este inconstantă în lipsa unor fluxuri de lucru standard) şi deconectarea de la clienţi (nu poţi fi conectat la clienţi când te bazezi pe excel, iar dreapta nu ştie ce face stânga).

Concluzia? Dacă vrei să fii la fel de performant (să nu încurcăm performanţa cu dimensiunea afacerii) ca firmele mari (cele care apar în topuri şi unde majoritatea oamenilor îşi doresc să lucreze), urmează acelaşi model. Investeşte în procese şi tehnologie.

Cu MiniCRM, spre exemplu, nici nu ai nevoie de capital iniţial. Îţi trebuie doar voinţă, atenţie şi dorinţa de schimbare. Costul unui abonament este mai mic decât crezi. Cere AICI o ofertă de preț o personalizată pe nevoile companiei tale!

Tags: , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM