1. Cât valorează recomandarea unui client?
  2. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  3. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  4. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  5. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  6. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  7. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  8. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  9. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  10. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  11. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  12. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  13. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  14. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  15. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  16. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  17. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  18. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  19. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  20. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  21. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  22. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  23. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  24. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  25. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  26. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  27. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  28. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  29. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  30. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  31. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  32. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  33. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  34. Cum crești vânzările cu un CRM?
  35. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  36. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?

Pentru că nu poţi controla ceea nu nu poţi măsura, vânzările gestionate fără un sistem CRM sunt de cele mai multe ori conjuncturale şi cam…. haotice. Adică nu prea ştie dreaptă ce face stânga sau află prea târziu.

Care sunt însă cei mai relevanţi indicatori măsurabili în vânzări?

În funcţie de activitate şi de interesul managementului putem vorbi despre: ce, unde, cât, cui şi cum vindem, prin cine şi de ce? La un nivel mai granular, ajută să ştim şi ce tipuri de produse, clienţii potenţiali, câte interacţiuni zilnice are un agent, ce proiecte avem deschise, câte am închis în ultima lună, distribuţia clienţilor pe regiuni şi verticale, rata de succes etc. Atenție însă, o abordare „micro” poate deveni prea complicată. Nu măsurăm ca să avem cifre în rapoarte, ci ca să îmbunătăţim activitatea şi să creştem vânzările.

Prin urmare, nu ducem lipsă de idei pentru metrici şi indicatori. Dar, avem date?

Când vorbim despre metrici în vânzări, problema reală este cum obținem datele şi cât de repede. Până la urmă, secretul unei decizii „inspirate” sta în calitatea informaţiei şi viteza de reacţie. Dacă primeşti mâine informaţiile de care aveai nevoie ieri, efortul devine inutil. Metricile, oricare ar fi acestea, sunt importante pentru că oferă încredere, atât agenţilor cât şi managerilor. Condiţia esenţială este să aibă la bază informaţii de calitate, corecte şi relevante.

Doar un sistem CRM poate oferi informaţii de încredere, altfel colectarea datelor implica consolidarea mai multe fişiere de tip excel, introducere şi procesare manuală, discuţii directe cu angajaţii, ceea ce introduce o doză foarte mare de relativitate. Dacă datele sunt incorecte sau incomplete, metricile de vânzări devin o capcană şi nu pot fundamenta o decizie, de la concedierea unui om până la ajustarea preţului unor produse. Folosing un sistem CRM, orice activitate sau situaţie este cunoscută şi măsurată, iar rezultatele sunt raportate la ceva real. Mai puţină subiectivitate, mai multă eficientă şi recunoaştere.

Cu MiniCRM, spre exemplu, poți obține prin câteva click-uri cele mai relevante rapoarte de activitate:

  • Rata de închidere a vânzărilor. Cum să crești vânzările dacă nu știi care este realitatea?
  • Gradul de încărcare al angajaților/colegilor. Câte întâlniri, interacțiuni au zilnic și cu ce rezultate?
  • Care este numărul de oportunități noi, leaduri calificate și necalificate?
  • Câți clienți pierzi în fiecare lună (churn rate) și din ce motiv?

Evident, niciun raport nu se analizează singur, însă este necesar să urmaresti cel puţin 5-6 metrici de vânzări pentru o bună înţelegere a activităţii.

Cum ne ajută metricile?

Să presupunem că utilizezi un sistem ca MiniCRM şi produci foarte uşor aceste metrici/rapoarte. Cum te ajută în activitatea cotidiană? Pe de o parte, te poți implica mai eficient la nivel operaţional, pentru a interveni în timp util în cadrul proceselor de vânzări şi a motiva vânzătorii. Pe de alta, poți lua decizii strategice pentru că ştii segmentele de clienţi unde vinzi mai uşor, sezonalitatea sau avantajele în fața concurenței. În esenţă, iei decizii bazate pe cifre şi fapte reale și nu doar pe intuiție sau presupuneri, care de multe ori nu sunt aliniate cu realitatea din companie și din piață.

Descarcă AICI Checklist-ul MiniCRM de vânzări pentru a vedea care sunt pașii unui proces de vânzare eficient și a-ți atinge potențialul maxim în vânzări!

Tags: , , , , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM