1. Nu lăsa pe ianuarie, ce poți face în decembrie
  2. Customer Experience, sau cum să-ţi aduci singur noroc în afaceri
  3. Dacă marketing nu ai, nimic nu ai!
  4. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  5. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  6. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  7. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  8. Cât valorează recomandarea unui client?
  9. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  10. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  11. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  12. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  13. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  14. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  15. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  16. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  17. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  18. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  19. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  20. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  21. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  22. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  23. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  24. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  25. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  26. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  27. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  28. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  29. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  30. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  31. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  32. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  33. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  34. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  35. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  36. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  37. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  38. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  39. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  40. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  41. Cum crești vânzările cu un CRM?
  42. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  43. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Nu lăsa pe ianuarie, ce poți face în decembrie

În business, bobocii se numără în luna decembrie, când majoritatea antreprenorilor trag linie şi văd cum au mers afacerile. Când eşti la început astfel de analize sunt uşor de făcut însă, pe măsură ce activitatea creşte, situaţia se complică şi devine tot mai greu de realizat un bilanţ coerent.

Contabilitatea trimite doar cifre, fişierele excel sunt greu de actualizat şi de înţeles, multe informaţii relevante sunt ascunse prin inbox-ul căsuţei de email, iar majoritatea notelor făcute pe hârtie au dispărut deja de pe birou.

Cum e greu să faci analize la final de an din memorie, mulţi manageri amână acest moment , apoi vin sărbătorile, începe noul an, trebuie repuse lucrurile în mişcare şi cam trece timpul fără conturarea unui plan de acţiune. „Ceea ce nu faci la timp, nu mai faci niciodată”, repeta frecvent Octavian Paler.

Ce concluzie tragem de aici? Luna decembrie este cea mai potrivită pentru un asemenea bilant calitativ, iar utilizarea unui sistem CRM este esenţială. 

Nu face greşeala să crezi că CRM-ul este doar o agendă mai inteligentă în care gestionezi datele de contact şi întâlnirile cu clienţii. MiniCRM, spre exemplu, are trei componente majore: operaţională (gestiunea efectivă a vânzărilor), colaborativă (partajare de documente, agendă, activităţi), analitică (centralizare şi analiză date). Fiecare este la fel de importantă, însă la final de an prevalează componenta analitică, pentru că pune la dispoziţia antreprenorilor toate informațiile necesare pentru o mai bună înţelegere a afacerii. O înţelegere bazată pe datele înregistrate în sistem şi nu pe intuiţie şi memorie. 

Evaluarea performanței pleacă de la cifre pentru că nu poţi îmbunătăţi, controla şi înţelege ceea ce nu poţi măsura. Pentru majoritatea managerilor rapoartele de bază pe care le au la dispoziţie la final de an sunt bilanţul contabil, un eventual raport pe inventar/stocuri şi situaţia de profit şi pierdere. Atenţia rămâne la venituri, cheltuieli şi rezultate financiare, care oferă doar o perspectivă foarte generală asupra stării de sănătate a companiei. Indicatorii de business nu au însă valoare în sine, ci doar ca elemente ale unui strategii. Cum stai şi unde vrei să ajungi. Dacă nu cauţi răspunsuri mai detaliate la aceste întrebări, afacerea ta nu are o direcţie clară. Iată de ce puterea unui sistem CRM stă în abilitatea de a urmări clienţii pe întreg parcursul interacţiunii acestora cu firma ta, de la sursa care care i-a adus ca lead-uri, până la motivele închiderii sau nu a unei vânzări. Datele pe care le colectează CRM-ul în această călătorie reprezintă cheia înţelegerii rezultatelor la final de an. Ai multe întrebări, însă nu întotdeauna ai şi răspunsuri. 

• De unde vin lead-urile şi cum să alocăm banii de marketing?

• Câte campanii de vânzări am derulat şi cu ce rezultate?

• Câţi clienţi/prospecţi nu au fost contactaţi sau au fost neglijaţi. Are rost să mai angajez o persoană pe vânzări? Câţi prospecți trebuie să contactăm pentru a închide un un contract?

• De ce unii clienţi îmi refuza ofertele? Unde am greşit?

• Cum am reuşit să câștigam anumite contracte şi cum putem replica abordarea?

• Care sunt cei mai profitabili clienţi?

• Cât business nou trebuie să generăm anul viitor dacă dorim o creştere cu 10% a cifrei de afaceri? 

Spuneam într-un post anterior „De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească” că unul dintre obstacolele este lipsa informaţiilor care să susţină deciziile de business. O analiză obiectivă pe toate datele istorice existente în ultimele 12 luni ar trebui să fie primul pas pentru stabilirea direcţiei de mers în următorul an. O poţi face fără un CRM puternic? Cele peste 350 de companii din România care folosesc MiniCRM în activitate cotidiană îţi vor spune că nu, dar mai ales că dezvoltarea afacerii este dificilă fără o tehnologie care să te susţină.

Ai în vedere că rata de supraviețuire pe termen lung este de 52.7%, deci cam 1 din 2 companii rămâne activă pe un orizont mai mare de 10 ani (calcule făcute de REGnet.ro) şi că doar jumătate dintre companiile româneşti mici şi medii reuşesc să facă profit (INS). 

În câteva zile va fi decembrie, luna în care se numără bobocii în business. Cum arată relațiile tale cu clienții în 2019, ce îți propui să îmbunătățești în 2020? Nu lăsa pe ianuarie ce poți face acum, iar pentru a avea informaţii relevante despre afacerea ta, nu doar date contabile, utilizează MiniCRM. Vei avea mai multe răspunsuri la multe dintre întrebările „de ce” care te apasă la final de an. Intră în dialog cu un consultant MiniCRM pentru a face chiar acum următorul pas.

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM