1. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  2. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  3. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  4. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  5. Cât valorează recomandarea unui client?
  6. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  7. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  8. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  9. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  10. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  11. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  12. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  13. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  14. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  15. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  16. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  17. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  18. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  19. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  20. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  21. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  22. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  23. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  24. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  25. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  26. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  27. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  28. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  29. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  30. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  31. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  32. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  33. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  34. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  35. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  36. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  37. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  38. Cum crești vânzările cu un CRM?
  39. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  40. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate

Cu peste 60 de evenimente organizate anual, “Vreau să fiu antreprenor” este un program cu succes național. Ambițiile mari au însă nevoie de o tehnologie pe măsură. Pentru dezvoltarea activității şi creșterea eficienței, echipa de proiect a apelat la MiniCRM, iar rezultatele au apărut imediat: baza de date integrate la nivel naţional, gestiune automatizată a înregistrărilor, patru noi evenimente organizate cu aceleaşi resurse.

Context

“Vreau să fiu Antreprenor” este o iniţiativă de promovare a gândirii antreprenoriale în rândul tinerilor din România. Activitatea constă în organizarea unei serii de evenimente prin care oameni de afaceri și tineri vorbesc despre provocările începerii unei afaceri și gândirea antreprenorială. În ultimul an, în cadrul proiectului au fost organizate peste 60 de evenimente în 37 de judeţe. Vreau să fiu Antreprenor este un proiect non-profit ce aparține Fundației Romanian Business Leaders.

Cred cu tărie că România se poate dezvolta prin gândirea antreprenorială. Nu înseamnă ca toată lumea să fie antreprenor însă cred că toată lumea poate și ar trebui să gândeasca antreprenorial”, consideră Alin-Claudiu Apostu, Project Manager, Vreau sa fiu Antreprenor.

Bazat pe voluntari şi un sistem de francizare a evenimentelor, programul a întâmpinat o serie de provocări pe măsură ce a atins un nivel de maturitate şi acoperire naţională. Organizatorii doreau creșterea numărului de evenimente şi interacţiuni cu piaţa, însă pentru aceasta aveau nevoie de acces la date în timp real, pentru a monitoriza evoluţia activităţii şi pentru a înțelege situația concretă. Concluzia: fără tehnologie programul nu putea evolua.

Identificarea soluției potrivite

Pentru creșterea nivelului de eficiență, echipa care gestionează proiectul a testat diverse soluții care să permită colaborarea, alocarea de task-uri şi partajarea agendei.  Utilizatorii aveau însă foarte multe fișiere Excel şi nu toate erau urcate în cloud.  Prin urmare, colaborarea nu se putea derula exclusiv pe canale digitale, era nevoie de convorbiri telefonice pentru verificare şi validare. Datele erau centralizate manual, ceea ce ducea la o lipsă de transparenta şi la apariția erorilor.

Pentru o perioadă, ne-am bazat activitatea pe servicii Google pentru partajare documentelor şi stabilirea priorităților, precum şi pe fișiere Excel ca baze de date pentru contacte şi parteneri. Rezultatele nu au fost însă cele așteptate şi prin urmare am căutat o soluție mai performantă” afirmă Alin-Claudiu Apostu.

Provocări

Provocarea principală a fost ca echipa să învețe să folosească sistemul. Distribuirea echipei la nivel naţional şi implicarea pe bază de voluntariat nu a permis o adoptate rapidă a sistemului CRM. Exista tendinţa păstrării  modului anterior de lucru cu task-uri trecute pe hârtie şi fișiere Excel sau pur şi simplu fără înregistrarea datelor în sistem. Trecerea la MiniCRM a implicat răbdare şi atenţie, dar mai ales înțelegerea beneficiilor centralizării informațiilor şi accesării acestora online. Membrii echipei s-au mobilizat şi prin puterea exemplului, utilizarea CRM-ului s-a generalizat.

Sfaturi

“Indiferent dacă ești companie,  ONG sau Asociaţie Profesională, CRM-ul reprezintă o soluție care te poate ajuta să faci lucrurile mai inteligent și mai rapid. “ Alin-Claudiu Apostu

Beneficii

Programul “Vreau să fiu antreprenor” este un exemplu că sistemele CRM au rezultate pozitive nu doar pentru organizațiile cu activitate de Vânzări şi pentru care profitabilitatea este obiectivul principal. Iată că şi un ONG devine mai eficient prin utilizarea MiniCRM şi reuşeşte să organizeze patru noi evenimente cu aceeaşi echipă. Cum a fost posibil, ce schimbări a generat CRM-ul?

  • Acces transparent la date cu situația fiecărui eveniment: detalii logistice, probleme, întârzieri, situații nerezolvate etc. Echipa de management a înţeles rapid punctele critice şi a luat decizii proactive.
  • Standardizarea pașilor și a procesului de organizare al evenimentelor şi maparea acestora în MiniCRM ca fluxuri de lucru. Spre exemplu, cererile de aplicare pentru franciza organizării evenimentelor au fost gestionate în MiniCRM, ceea ce a permis o evidenţă mai clară şi un răspuns mai prompt.
  • Consolidarea tuturor bazelor de date cu speakeri, parteneri și participanți în MiniCRM şi gestiunea unitară a tuturor informaţiilor. Astfel analiza datelor este mult mai rapidă, iar rezultatele mai relevante.
  • Gestionarea în MiniCRM a înscrierilor la eveniment și automatizarea procesului de confirmare. Aceasta a degrevat echipele de organizare de numeroase procesări manuale a datelor şi a adus un câştig semnificativ de timp, alocat unor activităţi cu valoare mai mare.
  • Partajarea agendei şi a task-urilor în MiniCRM pentru o colaborare mai strânsă şi mai intensă, dar şi pentru creșterea transparentei.

 

Planuri de dezvoltare

Echipa de la  “Vreau să fiu antreprenor” este conştientă că nu au atins încă potenţialul maxim în utilizarea MiniCRM. Au înţeles însă care sunt perspectivele ci ce activităţi pot automatizeze pentru a fi şi mai buni în ceea ace fac. Planurile pe termen scurt implică noi fluxuri de e-mail marketing, auto generarea listelor de task-uri și noi forme de rapoarte de activitate. Câştigul de timp a devenit un obiectiv important, iar MiniCRM îi va ajuta să îl atingă.

MiniCRM a fost un ajutor esenţial pentru creşterea audienţei programului Vreau să fiu Antreprenor. Am organizat patru noi evenimente cu aceleaţi resurse, pentru că sistemul CRM ne-a permis să gestionăm unitar toate informaţiile, să avem o activitate transparentă şi mai ales să câştigăm timp.” Alin-Claudiu Apostu.

Alin-Claudiu Apostu, Project Manager, “Vreau să fiu antreprenor”

Tags: , , , ,

Comunitatea MiniCRM