1. Nu lăsa pe ianuarie, ce poți face în decembrie
  2. Customer Experience, sau cum să-ţi aduci singur noroc în afaceri
  3. Dacă marketing nu ai, nimic nu ai!
  4. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  5. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  6. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  7. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  8. Cât valorează recomandarea unui client?
  9. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  10. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  11. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  12. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  13. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  14. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  15. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  16. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  17. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  18. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  19. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  20. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  21. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  22. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  23. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  24. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  25. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  26. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  27. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  28. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  29. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  30. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  31. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  32. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  33. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  34. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  35. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  36. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  37. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  38. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  39. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  40. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  41. Cum crești vânzările cu un CRM?
  42. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  43. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
(Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?

ERP şi CRM sunt două acronime pe care le auzi auzi foarte des în discursul companiilor de IT şi care generează numeroase confuzii.

Unele companii  nu ştiu exact ce funcţionalităţi au aceste sisteme, iar altele consideră că ERP-ul exclude utilizarea unui CRM.

 

Să facem însă puţină lumină asupra acestui subiect:

ERP se ocupă de gestiunea generală a resurselor unei companii şi acoperă procesele financiar contabile, producţie, aprovizionare, logistică, depozit, mijloace fixe etc.

CRM-ul gestionează relaţiile cu clienţii pe trei paliere distince: vânzări, marketing şi servicii de suport. Obiectivul unui sistem ERP este să ofere vizibilitate asupra întregii companii şi să identifice centrele de profit şi pierdere pentru a lua măsurile potrivite. La nivel de CRM, obiectivele sunt creşterea vânzărilor, fidelizarea clienţilor şi îmbunătăţirea relaţiilor cu aceştia.

 

Din punct de vedere operaţional, în CRM păstrezi date precum: nume şi adrese clienţi, telefoane, e-mail, produse şi servicii achiziţionate, cereri de suport etc. În ERP se vor găsi: achiziţii, cantităţi, termene, reţete de producţie, stocuri, inventar, preţuri etc. Pe scurt: CRM-ul priveşte în exteriorul companiei, către clienţi, iar ERP-ul priveşte în interior către resurse.

 

De ce totuşi sunt confundaţi termenii? Pentru că între cele două soluţii exista o suprapunere, iar unele informaţii se regăsesc atât în ERP cât şi în CRM.

De ce cred unele companii că ERP-ul este suficient? Pentru că are o componentă financiar-contabilă, care ajută în relaţia cu autorităţile fiscale.

 

Diferenţa majoră este ca în ERP vei avea doar datele despre clienţii existenţi, fără să ştii ce se întâmpla cu prospecţii, lead-urile generate sau oportunităţile deschise. Cu un ERP nu poţi creşte vânzările şi nici nu poţi face marketing.

 

Dacă te întrebi care dintre cele două sisteme este mai  mai important şi care ar trebui să aibă prioritate la achiziţie….nu există un răspuns simplu. Contează foarte mult specificul activităţii.

Dacă eşti o companie care face producţie sau asamblare, cel mai probabil vei avea nevoie de ambele sisteme. ERP, ca să produci eficient şi CRM ca să vinzi eficient. Te-ai putea ocupa doar de aprovizionare, stocuri şi reţete de producţie, fără să ştii cât, cui şi cum vinzi?

 

Nu toată lumea face însă producţie. În realitate însă exista numeroase afaceri, care pot fi gestionate doar cu un sistem CRM şi un serviciu de contabilitate (intern sau externalizat). Este vorba despre companii fără procese complicate de producţie sau asamblare, aprovizionare şi logistică, fără depozite şi stocuri sau despre companiile de servicii, organizare de evenimente, consultanta etc.

Astfel, companiile cu activitate preponderent comercială pot gestiona în CRM întreaga relaţie cu clienţii (ofertare, comanda, livrare) inclusiv facturarea, iar datele generate pot fi exportate facila către departamentul financiar contabil. Spre exemplu, modulul de Facturare din MiniCRM oferă funcţionalităţi complete pentru emiterea, expedierea şi gestionarea facturilor. Mai mult, generează rapoarte detaliate pe multipli indicatori, de la încasări şi termene de plată, la valori cumulate pe clienţi sau servicii/produse. Datele sunt exportate uşor către aplicaţiile de contabilitate pentru o procesare ulterioară în conformitate cu legislaţia fiscală şi raportările către ANAF.

 

Ai în vedere această analiză simplă, atunci când vrei să optimizezi activitatea şi planifici achiziţia unui sistem. Vrei să îmbunătăţeşti vânzările şi zonă comercială? CRM-ul este soluţia de care ai nevoie. Vrei să rafinezi procesele de aprovizionare şi producție? Ai nevoie de un ERP, dacă însă vrei să şi vinzi ceea ce produci, nu neglija prima întrebare.

 

Nu eşti încă convins? Vino la o discuţie şi alături de consultanţii MiniCRM vei putea descoperi diferenţele dintre cele două sisteme şi de care ai mai mare nevoie.

Tags: , , , , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM