1. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  2. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  3. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  4. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  5. Cât valorează recomandarea unui client?
  6. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  7. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  8. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  9. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  10. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  11. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  12. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  13. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  14. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  15. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  16. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  17. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  18. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  19. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  20. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  21. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  22. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  23. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  24. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  25. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  26. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  27. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  28. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  29. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  30. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  31. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  32. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  33. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  34. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  35. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  36. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  37. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  38. Cum crești vânzările cu un CRM?
  39. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  40. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii

În România, 90% dintre cele cca 700,000 de companii au între 1 şi 9 angajaţi. Aceasta înseamnă că de cele mai mult ori, antreprenorul este parte activă din echipa de vânzări şi foarte adânc înfipt în operaţional. Pe de o parte este un lucru bun, pentru că el ştie cel mai bine cum stau lucrurile şi are cea mai mare putere de negociere, dar pe de altă parte devine atât de ocupat şi de prins cu sarcinile administrative încât neglijează direcţia în care merge compania şi strategia de ansamblu. Principalul risc al acestei situaţii este că antreprenorul ajunge să se gândească mai mult la mijloace şi tactici decât la strategie şi viziune.

Am cunoscut companii unde antreprenorul avea alocat un număr de clienţi, mergea la întâlniri, trimitea oferte şi urmărea să atingă un target ca oricare membru al echipei. Considera că aşa va fi conectat la realitatea din companie şi va putea mobiliza exemplar colegii, motivat oarecum şi de opiniile unor experţi, cum că un manager bun ar trebui să fie implicat în vânzări. Experţii spun însă că timpul acesta nu ar trebui să depăşească 10%, deoarece, pe termen lung, un manager prea implicat în operaţional nu va avea puterea şi capacitatea să aducă propuneri creative şi să genereze business nou.

Din această perspectivă, avem o veste bună, aceea că o mare parte din taskurile operaţionale pot fi delegate tehnologiei. CRM-ul, spre exemplu este un instrument cu trei moduri de utilizare: operaţional, analitic şi strategic. Prin această combinaţie, CRM-ul ajută managerii să câştige timp degrevândui de sarcinile administrative mărunte, le oferă o bază solidă de informaţii pentru a lua decizii şi le permite dezvoltarea unei strategii de business care să aibă în centru clientul şi vânzările.

Câştig de timp. La nivel operaţional, utilizarea unui sistem precum MiniCRM înseamnă timp câştigat. Lucrezi modern şi eficient: fără transfer de date de pe hârtie pe digital, fără înregistrări redundante, fără clickuri inutile. Ai acces de oriunde la informații, ofertezi rapid, ai automatizări la nivel de alerte şi follow-up, partajare de calendare şi documente, integrare cu diverse servicii cloud pentru preluare automată de date. MiniCRM înseamnă inclusiv mai puţine şedinţe şi discuţii telefonice cu angajaţii, deoarece toate datele sunt centralizate şi accesibile oricând.

Nu doar date ci informaţii cu sens. Valoarea nu stă în date, ci în sensul pe care îl poţi obţine din date. De aceea un fişier excel cu mii de înregistrări este aproape inutil pentru luarea unei decizii. Pe de altă parte, din MiniCRM, prin doar câteva click-uri poţi obţine răspunsuri la cele mai apăsătoare întrebări de business. Spre exemplu „Care sunt cei mai buni clienţi”? Să fie aceștia cei care cumpără cel mai mult? Sau cel mai des? Sau cei care cumpăra produsele cele mai scumpe?

Gaseşti AICI un articol despre metrici în vânzări care să te ajute în luarea deciziilor.

Strategia face diferenţa. Rolul managerului nu este să pună firma în mişcare la propriu, ci să stabilească direcţia şi planul de acţiune. Am întâlnit mulţi manageri care nu îşi făceau planuri foarte concrete pe termen lung de teamă că acestea ar fi putut fi invalidate rapid de piaţă, concurenţă sau chiar propria echipă. De cele mai multe ori nu aveau timp şi informaţii pentru astfel de planuri.

Relaţiile cu clienţii şi implicit vânzările sunt elemente ale strategiei de business, iar utilizarea unui sistem informatic aduce valoare acestei strategii alături de produse/servicii, procese, oameni, know-how. Un antreprenor care gândeşte strategic unifică marketingul cu vânzările şi suportul pentru a înţelege clientul din orice perspectivă şi a-l pune în centrul atenţiei. Dintre toate aplicaţiile informatice utilizate în cadrul unei companii, doar sistemele CRM oferă această imagine de ansamblu şi ajută la conturarea unui plan. Alte soluţii acoperă doar segmente de activitate: financiar şi contabilitate, depozit şi stocuri, resurse umane şi salarizate etc.

Citeşte în acest sens şi articolul „De ce ERP-ul nu este CRM?”.

În ce direcţie merge afacerea ta? Unde te vezi peste 2, 5, 10 ani? Din discuţiile avute la ultimele evenimente, am remarcat că managerii foarte implicaţi în operaţional alocă prea prea puţin timp acestor întrebări şi nu reuşesc săşi stabilească obiective de dezvoltare pe termen mediu şi lung.

Dacă nu ai încă un plan care să te ducă la destinaţie, ar fi cazul să te gândeşti la unul, iar un sistem CRM te va ajuta să ai timpul necesar. Dacă ai un plan, dar destinaţia este neclară, ar fi cazul să îţi revizuieşti strategia, iar un sistem CRM îşi va oferi datele necesare. Gândeşte-te la CRM ca la o condiţie necesară succesului în vânzări şi dezvoltării afacerii tale.

Intră în legatură cu un consultant MiniCRM sau înscrie-te la un Demo Gratuit şi află cum te putem ajuta să pui clientul si vânzările în centrul preocupărilor tale şi să dezvolţi o strategie de afaceri care să te ducă acolo unde ți-ai propus.

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM