1. Cât valorează recomandarea unui client?
  2. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  3. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  4. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  5. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  6. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  7. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  8. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  9. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  10. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  11. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  12. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  13. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  14. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  15. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  16. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  17. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  18. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  19. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  20. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  21. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  22. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  23. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  24. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  25. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  26. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  27. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  28. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  29. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  30. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  31. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  32. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  33. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  34. Cum crești vânzările cu un CRM?
  35. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  36. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?

Toată lumea bea apă, însă unii preferă îmbuteliata, alții plată sau minerală, unii plătesc triplu pentru produse de import, iar alții consideră că nivelul Ph-ului este cel mai relevant. Iată o intrare abruptă într-un subiect sensibil: Segmentarea Clienților, cum o faci și cum te ajuta în vânzări?

 

Dacă un produs simplu ca apa are atât de multe categorii de consumatori, gândiţi-vă cum arată cum arată piața de servicii profesionale (consultanță, resurse umane, organizare evenimente, publicitate, proiectare, turism etc.). Mai mult, dincolo de preferințe și obiceiuri de consum apar categorii de clienți în funcție de momentul achiziției, locație, repetitivitate, accesorii etc.

Două concluzii reies de aici:

  1. Abordarea generică a unei piețe, fără a avea în vedere categoriile de clienți nu este o decizie inspirată și nu permite vânzare produsului potrivit către clientul potrivit și nici dezvoltarea unei relații de calitate.
  2. Gestionarea manuală a acestor date înseamnă risipă de timp, energie și bani, prin urmare este nevoie de un sistem CRM, care să facă o segmentare automată, iar excelul, agenda si informațiile aflate in mai multe locuri nu reprezintă o soluție.

O strategie inteligentă de marketing implică segmentarea pieței și identificarea principalelor categorii de clienți. Astfel, o companie își poate crește competitivitatea, notorietatea brandului și eficiența comunicării. Vinzi mai mult, mai bine, mai repede și cu un profit mai mare dacă targetezi persoanele sau companiile potrivite, adică cele care au o nevoie mai evidentă pentru produsul sau serviciile tale.

Segmentarea este o funcționalitate cheie a unui sistem ca MiniCRM, care colectează, stochează și analizează datele clienților pentru ca aceștia să primească cele mai potrivite mesaje și oferte.

Un segment de piață este în esență o categorie de prospecți sau clienți care au anumite elemente comune: locație, dimensiune, cifra de afaceri, număr de angajați, domeniu de activitate, istoric de achiziție, cerințe specifice. Segmentarea poate fi mai grosieră sau foarte granulară, în funcție de produse și servicii, dar și de campaniile derulate.

Pe baza datelor introduse în sistem, MiniCRM creează profile și categorii de clienți pentru ca tu să poți genera campanii personalizate.

De ce să trimiți mesaje foarte generale întregii baze de date și să riști asocierea cu spam-ul sau să aduci prejudicii imaginii companiei? Nu e mai corect și eficient să trimiți mesaje personalizata doar celor care au cumpărat un anume produs său serviciu, celor care au depășit perioada de garanție sau în funcție de ceea ce au cumpărat sa faci up-sell sau un cross-sell?  Este suficient să aplici filtrele dorite, iar MiniCRM îşi afișează categoriile necesare pentru derularea campaniei.

Cum aduni date ca să poți face o segmentare eficienta?

Aceste date sunt generate chiar de relația cu clientul si pot fi date demografice, date despre produsul cumpărat, despre pedioada de garanție sau despre pachetul de servicii post-vânzare ales, despre  modul preferat de interacțiune, pasiuni, vechimea clientului etc. Important este să ai unde să le stochezi și să le analizezi.  Într-un sistem CRM, fiecare client are o fișă dedicată și câmpuri care permit înregistrarea informațiilor obținute din discuții, vizite, achiziții și contracte, chestionare etc. Nu poți lucra cu aceste informații în Excel sau în fișiere separate, agendă, e-mail și telefon. Chiar dacă  Excel-ul, spre exemplu, acceptă filtre și sortări, este prea complicat atunci când înregistrările sunt de ordinul sutelor.

Principiul lui Pareto sau Legea 80-20 (vezi Wikipedia)  arată că 80% din veniturile unei firme  sunt generate de 20% dintre clienți.

Chiar dacă nu este general valabil, principiul rămâne aplicabil în numeroase domenii de activitate. Segmentarea continuă logica lui Pareto și permite companiilor să se concentreze pe acele categorii de clienți care au o pondere mai mare în vânzări. Este eronat și ineficient să îti propui să vinzi oricui și oriunde, atât vreme când unii clienți au o mai mare nevoie de produsele tale. Obținând aceste informații din MiniCRM , va fi mai ușor să îi abordezi cu un mesaj mai direct, în mediile unde aceștia sunt activi. Mai mult, MiniCRM îţi va permite ca din câteva click-uri să generezi o campanie de e-mail marketing spre exemplu, către o anumită categorie de clienți.

Prin urmare, segmentarea contribuie direct la înțelegerea tiparelor de achiziție, la apropierea de clienți și la creșterea vânzărilor. Dacă ti se par atractive aceste rezultate, testează gratuit MiniCRM pentru 14 zile și întreabă echipa noastră de consultanți despre secretele segmentării clienților.

Tags: , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM