1. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  2. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  3. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  4. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  5. Cât valorează recomandarea unui client?
  6. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  7. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  8. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  9. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  10. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  11. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  12. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  13. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  14. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  15. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  16. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  17. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  18. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  19. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  20. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  21. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  22. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  23. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  24. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  25. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  26. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  27. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  28. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  29. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  30. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  31. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  32. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  33. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  34. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  35. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  36. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  37. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  38. Cum crești vânzările cu un CRM?
  39. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  40. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?

„Jumătate din banii de publicitate sunt efectiv aruncaţi pe fereastră. Din păcate nu ştim care jumătate”…afirma un cunoscut om de afaceri american., în urmă cu aproape 100 de ani. Pare incredibil, dar situaţia nu s-a schimbat cu mult nici în epoca digitală, un studiu din 2015 al companiei Gemius arătat că doar 50% din mesajele de tip display sunt efectiv văzute de consumatori.

Prin urmare întrebarile „Care sunt cele mai avantajoase canale de promovare? ” sau „Cum rentabilizam investiiile in markeitng” rămân la fel de pertinente, indiferent de domeniul de activitate sau mărimea bugetului de marketing şi publicitate. Deciziile de alocare a fondurilor de promovare (campanii de marketing, acţiuni de PR, publicitate etc) se bazează, de cele mai multe ori,  pe intuiţie, experienţe precedente, prezența concurenţei pe anumite canale sau informaţii de trafic şi expunere primite de la furnizori. Puţine companii ştiu însă exact cum se amortizează aceste investiţii şi ce profit generează fiecare leu/euro investit în marketing şi publicitate.

Ca să poți aloca eficient fondurile de promovare, un aspect relevant aspect este să poți corela o vânzare cu sursa iniţială, care a generat lead-ul aferent. Cum a ajuns să cumpere acel client: a văzut o campanie online, a primit o recomandare, a răspuns la un newsletter, a fost o campanie de telesales, un articol în presă, o participare la un târg?

Canalele sunt mai multe decât bugetul de marketing și trebuie să fii tot mai selectiv. Pentru vânzările online, situaţia este mai simplă, iar platformele digitale oferă informaţii asupra ratei de conversie şi surselor de trafic. Când însă vânzarea are un ciclu mai lung şi implică procese mai complexe de ofertare şi consultanță, este nevoie de un sistem CRM care să pună marketingul și vânzările pe aceeași linie. CRM-ul permite ca investițiile în marketing să devină mult mai rentabile, pentru că sunt direcționate catre clienții potriviți, prin cele mai productive acțiuni. Marketingul și vanzările vor fi aliniate și vor urma aceeași directie, trasată de profilul clienților, etapa de vânzare în care se află aceștia, persoana cu putere de decizie etc.

MiniCRM, spre exemplu, colectează şi agreghează sursele care au generat lead-urile şi le urmăreşte pe întrega viaţa a clientului. Știi oricând cum a început relaţia cu un anumit client, ce interacţiuni au existat şi care a fost valoarea generată de acesta.

Poți urmări în ambele sensuri, atât pornind de la o tranzactie finalizată, ca să afli pe ce canal a venti clientul, cât și pornind de la o acțiund de marketing pentru a afla ce lead-uri și vânzări a generat. Astfel îţi poţi concentra eforturile (buget, creativitate, planificare) către canalele și activităţile cu cele mai bune rezultate. Pentru unii participările la târguri au rezultate pozitive, pentru alţii campaniile telefonice, nu există o reţetă unică a succesului. Contează să experimentezi, iar pe baza informaţiilor colectate să tragi o concluzie şi să investeşti în consecinţă. Pe măsură ce în sistemul CRM se vor aduna date, analizele vor deveni mai rafinate şi mai elocvente și vei avea criteriile pe care să aloci bugetele de promovare.

Utilizarea unui CRM in marketing aduce două avantaje. Primul: bugetele de promovare vor fi folosite mai inteligent, pentru actiuni care au rezultate pozitive, iar al doilea: rentabilizarea investiției în sistemul CRM va fi mai rapidă. Astfel, marketingul nu va mai risipi banii pe activități fără o finalizare măsurabilă, iar abonamentul la CRM va avea o justificare în plus.

MiniCRM oferă un set complet de funcționalități pentru marketing: segmentare, fomulare web, automatizare campanii si follow-up, newsletter etc. Concluzia: CRM-ul nu este doar un instrument pentru vânzări, te poate ajuta și să investești mai inteligent fondurile de promovare.

Află mai multe despre cum poţi face un marketing performant, testează MiniCRM, gratuit pentru 14 zile, iar consultanţii noştri te vor ajuta să înţelegi cum îl poţi folosi ca să obţii cele mai bune rezultate pentru afacerea ta.

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM