1. Dacă marketing nu ai, nimic nu ai!
  2. Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?
  3. Cum să nu pierzi bani când îţi pleacă un om de vânzări.
  4. Vrei performanţă în afaceri? Investeşte în procese de business şi tehnologie
  5. Tu știi că pierzi clienți? Află ce ai de făcut pentru a-i fideliza.
  6. Cât valorează recomandarea unui client?
  7. De ce marketingul şi vânzările trebuie să aibă același obiectiv?
  8. Ce înseamnă Lead Nurturing şi cum te ajută să vinzi mai mult
  9. Scapă de capcanele administrative şi treci la o strategie de vânzări şi relaţii cu clienţii
  10. Descoperă cele 6 elemente care să-ţi accelereze afacerea
  11. Claritate şi coerenţă în vânzări. Sună bine, dar cum să le obţii şi în firma ta?
  12. Vrei succes în vânzări? Află cum să califici corect lead-urile
  13. Vinzi Servicii? Iată 5 căi prin care MiniCRM te ajută în dezvoltarea afacerii
  14. De ce nu reuşesc companiile româneşti mici şi mijlocii să crească?
  15. Vrei un sistem CRM însă nu ai luat decizia finală de abonare? Aşteptarea nu te ajută în business, ci te ţine pe loc
  16. De la informare la consultanţă. Pașii în luarea unei decizii pentru CRM-ului tău.
  17. De la strategie la tehnologie. Întrebări pe care să ţi le pui înainte de achiziţia unui sistem CRM
  18. Cum îţi dai sema că businessul tău suferă şi că ai nevoie de un CRM ca să-l pui pe picioare?
  19. 5 motive să alegi MiniCRM pentru creşterea afacerii tale în 2019
  20. Nu ai crescut suficient de mult? Fă lucrurile altfel în 2019
  21. CRM în 2019. Patru dorinţe pe care trebuie să ţi le pui că antreprenor în noaptea de Revelion
  22. Milioane de romani folosesc Social Media. Află ce câştigi prin integrarea Facebook – MiniCRM
  23. Este CRM-ul şi o platformă de colaborare? Iată răspunsul
  24. Programul “Vreau să fiu antreprenor” se dezvoltă cu MiniCRM
  25. Organizaţie non-profit adoptă MiniCRM şi creşte numărul de proiecte finalizate
  26. (Răspunsuri la întrebări complicate) De ce Excelul nu e CRM…oricât de mult ne-am dori să fie!
  27. Cum să-ți atingi planurile pe termen lung dacă nu le măsori?
  28. Segmentarea clienților. Cum o faci și care sunt rezultatele?
  29. (Răspunsuri la întrebari complicate) De ce ERP-ul nu este CRM?
  30. Tu pe ce criterii aloci banii de promovare?
  31. Cum păstrezi clienţii pe termen lung?
  32. Carttitude inveștește în MiniCRM și recuperează costul abonamentului printr-o singură vânzare
  33. Ce înseamnă conversia în vânzări? Calitate versus ineficiență
  34. Cum să convingi echipa de vânzări să folosească sistemul CRM
  35. Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti?
  36. Noi ne-am dublat numărul de clienți în România. Te ajutăm să faci același lucru.
  37. CRM în Excel, labirintul erei digitale
  38. De ce un sistem CRM este o investiţie şi nu un cost?
  39. Cum crești vânzările cu un CRM?
  40. CRM – SuperEroul afacerilor profitabile
  41. Bine ai venit pe blogul MiniCRM!
Un CRM în orice companie. Viziune sau prioritate economică?

Aspiraţia lui Bill Gates din anii 90 ca orice companie aibă un PC s-a adeverit. Însă la ce e bun un PC în fiecare companie, dacă rulează doar windows şi excel?

Pentru ca tehnologia să aibă un impact în business, mai ales în vânzări şi relaţiile cu clienţii, avem nevoie de o viziune nouă: un sistem CRM în orice companie. Este ceea ce îşi propune MiniCRM ca misiune pentru următorii ani.

În mod curent, din punct de vedere statistic, CRM-ul nu este o prioritate pentru companiile româneşti, însă nici PC-ul nu era o prioritate în anii 90, iar astăzi este dotarea de bază în orice birou.

Pe lista de necesităţi a unei companii apar telefoanele mobile, aplicaţiile contabile, un office, un domeniu de internet şi o adresă de e-mail. Atenţia este îndreptată spre generarea de documente şi comunicarea primară. Prea puţine au însă un sistem CRM prin care să gestioneze vânzările şi interacțiunile cu clienţii. Datele statistice arată că 80% dintre companiile mari şi doar 30% dintre IMM-uri au un sistem CRM. La nivel de microîntreprinderi procentul este probabil şi mai mic.

Companiile mici nu fac vânzări? Nu au clienţi? Nicidecum. În rândul companiilor mici lupta pentru succes sau subzistență este chiar mai intensă, iar CRM-ul este cu atât mai necesar şi dă rezultate mai bune. Care ar putea fi explicaţia?

  • Nu există o presiune din partea autorităţilor fiscale, aşa cum există pentru aplicaţiile de gestiune financiar-contabilă. Achiziţia unui soft contabil are la baza nevoia de raportare către autorităţi, de la decontul de TVA, la bilanţul anual. Cum Ministerul de Finanţe nu cere companiilor o situaţie a clienţilor şi a vânzărilor, aceste informaţii nu se găsesc în aplicaţiile contabile, nici chiar în soluţiile ERP. Mai mult, unii manageri consideră că o suită financiar contabilă poate înlocui un CRM. Aceste aplicaţii au legătură cu facturi, încasări, debite, inventar, mijloace fixe, achiziţii, centre de profit şi pierdere, adaos comercial etc.Vă poate spune aplicaţia contabilă ce oportunităţi aveţi deschise (clienţi la care aţi trimis oferte) sau ce rată de conversia a prospecţilor ați avut în ultimele 3 luni?

Pe acest subiect îţi recomandăm articolul Răspunsuri la întrebări complicate: De ce ERP-ul nu este CRM?

  • Majoritatea antreprenorilor consideră că vânzările ţin mai mult de calitatea şi devotamentul oamenilor decât de tehnologie. Astfel, multe companii care vor să crească vânzările angajează pur şi simplu mai mulţi oameni. Creşterea organică a echipei poate fi o soluţie, care însă aduce costuri suplimentare şi ceva bătaie de cap cu managementul resurselor umane. Pe de altă parte, se întâmplă tot mai des să nu ai pe cine angaja sau să nu poţi plăti cei mai talentaţi oameni de vânzări. Companiile tech, spre exemplu, care înregistrează cele mai accelerate ritmuri de creştere au o abordare diferită, vezi in articolul Şase elemente care să-ţi accelereze afacerea.

 

  • Lipsa proceselor structurate de vânzări. În multe companii vânzările au la bază intuiţia responsabililor şi nu un proces predefinit, ca paşi şi proceduri. Chiar dacă au participat la cursuri de vânzări, punerea în practică este dificilă. Oamenii acţionează conjunctural, în funcţie de interese, oportunităţi şi stare de spirit, ceea ce face activitatea greu de controlat. Managerii află adevărul de cele mai multe ori prea târziu şi pierd timp şi energie stingând focuri.

 

  • Multe companii româneşti nu au obiective clare de business şi nu măsoară eficienţa. Dacă nu ţi-ai propus să ajungi undeva, nu vei cumpăra niciodată o hartă sau o busolă. Atitudinea este similară şi faţă de CRM, un sistem care te ajută mult atunci când ţi-ai stabilit nişte obiective (vreau să cresc afacerea cu 25%, vreau mai multe vânzări, vreau mai mulţi clienţi, vreau să fac UpSell etc). Cât despre eficienţă, nu poţi controla ceea nu nu poţi măsura, iar fără CRM, nu prea ştie dreapta ce face stânga. Dacă nici tu nu măsori activitatea de vânzări, citeşte la noi pe blog despre Metrici în vânzări. Le ştii, le foloseşti? 

 

  • Antreprenorii români nu ştiu câți bani pierd în lipsa unui sistem care automatizează relaţiile cu clienţii şi vânzările. Valoarea merită calculată pentru că este mare, conţine atât oportunităţile ratate (clienţi pierduţi, oferte nepersonalizate, negocieri eșuate, reacție tardivă) cât şi timpul pierdut de angajati cu sarcini manuale (introducerea multiplă a datelor, generare oferte, procesarea documentelor etc). Un angajat pierde cca. 2h pe zi cu astfel de activități administrative, care în MiniCRM, spre exmeplu, sunt centralizate și automatizate. La un un salariu mediu de 2.000 RON net / lună – 3.400 RON brut / lună această pierdere de timp costă 40 RON/ 2h, adică 840 RON / luna sau peste 10.000 RON anual. În concluzie, ce alegi: 10.080 RON muncă manuală pentru o persoană fara MiniCRM sau 5.934 RON muncă automată pentru 5 persoane cu MiniCRM?

 

  • Nu există o cultură CRM în economia locală. O astfel de cultură se formează în timp, iar dacă, spre exemplu studenţii de la facultăţile economice au avut cursuri despre ERP încă de la începutul anilor 2000 (în 2005 există deja un Masterat ERP la ASE, Facultatea de Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică), cursurile despre CRM au apărut mult mai târziu. În alte ţări europene, o astfel de cultură există de ani buni, iar o companie nou înființată are CRM-ul pe lista de dotări a unui business alături de telefon, internet, website, email, soluţie de facturare, serviciu contabil etc. Poate şi de aceea, companiile din Vest au un nivel de productivitate mult mai mare.

Această stare de fapt se schimbă treptat. Tot mai mulţi antreprenori renunţă la filosofia “lasă că merge și așa” şi văd în utilizarea sistemului CRM o necesitate pentru creşterea vânzărilor. Vedem aceasta la workshop-urile pe care le organizăm, unde sălile sunt pline cu antreprenori ca şi tine, care şi-au dat seama că tehnologia face diferenţa. Tu ce crezi despre “Un CRM în orice companie”, este viziune sau prioritate economică? Înscrie-te chiar acum la o sesiune gratuită de consultanţă ca să afli cum lucrează un CRM.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comunitatea MiniCRM